Namedropping

is namedropping van GV leden toegestaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je even uitleggen wat namedropping is? Ik weet het nl niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, gaarne uitleg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Namedropping? Je naam laten vallen? Ben je hem dan kwijt? Ofwel: ik heb geen idee wat je vraag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en krachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je belt een restaurant. en zegt ik wil reserveren, dat de medewerker zegt wat is uw naam, en dat je dan zegt. Ja eh.. Oprah winfrey.. zoiets;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De persoon op je avatar is net zo kansloos als je grappen, smaken ook nergens na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nasmaak? Of smaken naar?

Antwoorden (10)

Ah, lang leve wiki:
"Name dropping is the practice of mentioning important people or institutions into a conversation, story, song or other communication. The term often connotes an attempt to impress others and is usually regarded negatively. When used in argument it can be an example of the appeal to authority fallacy."

Purposes
Name dropping is used to position oneself within a social hierarchy. It is often used to create a sense of superiority by raising one's status. By implying (or directly asserting) a connection to people of high status, the name-dropper hopes to raise his or her own social status to a level closer to that of those whose names he or she has dropped, and thus elevate himself or herself above, or into, present company.

Name dropping can also be used to identify people with a common bond. By indicating the names of people one knows, one makes known his or her social circle, providing an opportunity for others with similar connections to relate."

Ik neem dus aan dat deze vraag weer betrekking heeft op je persoonlijke vijand XiniX.

Ik vind dat je best af en toe de naam van een andere GV'er kunt aanhalen in een antwoord als dat wat toevoegd aan het verhaal.
En aangezien de antwoorden in dat geval niet weggehaald worden door de heren/dames moderatoren neem ik aan dat het antwoord is: Ja, het is toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch raar dat de beantwoorder zelf moet gaan nazoeken wat de vraag betekent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks raars aan? dacht dat name droppen wel algemeen bekend was bij GV leden.. niet dus.. excuus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Andy..snap je zelf wel wat je vraagt?
Het ligt denk ik aan in welke situatie dit gedaan wordt. De site is bedoeld om rijker te worden in je kennis. Ik kan me geen vraag voorstellen waarbij een specifiek gv lid belangrijk kan zijn, maar mocht die situatie zich openbaren dan zal het heus toegestaan worden.

Toegevoegd op 27-05-2009 10:58:46
kleine tip verder: rechtboven in het scherm zie je "contact" staan...hiermee kan je direct in contact komen met de moderators en dan lijkt het voor de andere gebruikers niet zo alsof de vraag een schreeuw om aandacht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Andy;

Als je denkt er kennis mee te verspreiden mag je mijn name droppen, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om antwoord te geven op de vraag. Tenzij het overduidelijk complete onzin is. Is het toegestaan wordt af en toe ook toegepast. Als het relevant is tot het antwoord waarom niet?

Toegevoegd op 27-05-2009 11:49:43
Is het wenselijk? Daarop zijn denk ik de meeste mensen eens. Nee geef liever een beter antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het nut heeft (wanneer je reageert op iemands antwoord, aanvult o.i.d), zeker!
Wanneer het puur gaat om het beledigen of zwartmaken van GV leden, zeker niet!
Eigenlijk heel logisch..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed, ik snap nu wat je met "name dropping" bedoelt.

Wat zou de zin ervan zijn? Puur voor het namedroppen lijkt het me zinloos, en zo niet zinloos, dan eerder een teken van zwakte.

Ik zou het niet doen. Daar ben ik veel te onafhankelijk voor (een onafhankelijkheid die niet door iedereen wordt gewaardeerd, maar dat is dan maar zo).

Soms refereer ik wel aan reeds gegeven antwoorden. Maar dan is het - in mijn ogen - nuttig. Ik zou bijvoorbeeld kunnen schrijven "zoals Andy schrijft", of "in aanvulling op het antwoord van XiniX", of "in tegenstelling tot wat Deva schrijft".

Ook in reacties is het nuttig, meestal met een "@" ervoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens het is is zonloos en verzwakt je antwoord. Het is wel toegestaan we kunnen er niets aan doen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonloos? haha mmm als ik nu naar buiten kijk zie ik het ook ;-)
Als namedropping maar geen hate-dropping wordt, dan mag het...

I don´t like any droppings personally...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aannemen van een andere identiteit is NOOIT (in ieder geval moreel) toegestaan (dat is wat je in je voorbeeld doet). Namedropping is wellicht voor jezelf nuttig, maar lijkt me onhandig om dat te doen met GV leden. 'Ja, ik ben Guidance', 'Guidance wie?' 'Ja, ik ken Antwoordman', 'want is dat antwoord dan man?'....tja...

Zie het nut niet, behalve 'misbruik'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andy, ik heb even met Xinix, Antwoordman en Starbless overlegd, en ben tot de conclusie gekomen dat het is toegestaan, omdat het niet in de richtlijnen van GV is opgenomen dat het niet is toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus het zijn wel degelijk dezelfde personen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het niet weten. Ik heb de eerste 3 avatars uit de top 5 van deze week overgetikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om indruk te maken :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kweenie: Geweldig antwoord. Ik denk niet dat Andy hem begrepen heeft. +1 van mij!
nee doe maar niet joh