Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou je het leuk vinden als er smilies kwamen op gv?

Ik heb weleens gezien dat gv gebruikers smilie tekens gebruiken.
Zoiets als :-p
Als je dat op hyves doet word het een tong.
Zou het misschien leuk zijn als er smilies op goeievraag.nl kwamen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
688

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (20)

Nee, GV is geen chat site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alsjeblief niet, we zitten hier niet op de kleuterschool.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat lijkt me een zeer goed idee. Het liefst dan met een pop up menu dat je gewoon kan zien welke smileys je kan gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, deze site is voor informatie vergaren en al die dingen die aan MSN doen denken vind ik overbodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, liever niet.
Nu wordt hier incidenteel gebruik gemaakt van zo'n smiley. Ikzelf maak me daar ook wel schuldig aan, maar ik vind :) duidelijk genoeg.
Als je daar een hele lijst van die vrolijke poppetjes van maakt, dan nodig je mensen juist uit om die dingen zoveel mogelijk te gebruiken.
Ik zie wel eens fora waar de smiley's dusdanig overheersen dat het helemaal niet meer uitnodigd de teksten te lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smilies zijn niet nodig.

De vragen zijn door de steller serieus bedoeld (over het algemeen) en over de antwoorden wordt serieus nagedacht. Vraag en aanbod, leerling en leraar.

Af en toe een komische noot aan het antwoord kan altijd, maar dan heb je genoeg aan het welbekende knipoogje ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen , keep it simple
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me wat rommelig worden. De leukheid gaat er ook snel van af. Of de grappige werking van smileys is inmiddels al lang voorbij....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slecht idee...

Dan gaan de smilies overheersen in plaats van het geven van antwoorden en/of reacties...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is zo'n soort gelijke vraag al eerder gesteld een week geleden.
http://www.goeievraag.nl/vraag/emoticons-gv.9845
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Dat is meer iets voor fora.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Goeievraag.nl lijkt mij geen chatsite oid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er een paar problemen mee. Als je smilies invoert neemt denk ik het serieuze gehalte van de antwoorden af. Zoals al vaker is opgemerkt. De site lijkt dat te worden tot een chat site. Ik denk dat als er smilies worden toegevoegd veel mensen nog sneller antwoord geven. De antwoorden misschien minder serieus nemen. Het draagt ook niet bij. Maar het grootste probleem dat ik er bij voorzie is dat er dan vast mensen komen die kilo's van die dingen op de website plaatsen. Gevolg is irritatie dus de moderators moeten de antwoorden of vragen weer verwijderen. Gevolg is ophef (Sommige mensen kunnen er niet tegen dat er een vorm van kwaliteitsbewaking is) et cetera. Geen goed idee zou ik zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Dat zou ik heel handig vinden! Vooral de :-) smiley en de :-$ smiley!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n soort vraag is volgens mij al eerder gesteld..

Maar mijn antwoord is nee...ik vind het niet overzichtelijk, want je hebt mensen die er dan te veel van plaatsen in een antwoord. Hierdoor neemt ook de serieuze gehalte van de vragen af, zoals Anne ook al zei..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou het wel gezelliger maken, maar niet serieuzer. Volgens mij willen de meeste GV'ers het ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ,daar word alles vrolijker van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee liever niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk is niet het woord, maar zeker in zuiver geschreven tekst kunnen smilies helpen een tekst een bepaalde nuance te geven waardoor de kans kleiner is dat er verkeerd wordt geinterpreteerd. Het kan zelfs noodzakelijk zijn om misverstanden te voorkomen.

Het moet echter geen poesie-album worden ; sommige mensen weten echt geen maat te houden wat het gebruik van smilies betreft, en gebruiken ze als illustratie. Maar een basispakket van een stuk of 6 smilies zou zeker een nuttige toevoeging zijn.

Nu behelp ik me met net-alsof-smilies ; die zijn inmiddels ook wel redelijk algemeen bekend en dienen natuurlijk het zelfde doel.

:lol: :wink: :lmao: / :rofl: :roll: :schaam: etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar vind ik persoonlijk GV niet geschikt voor en krijgt het m.i. een onrustig karakter. Helemaal als ze ook nog eens bewegen. Ook niet nodig, mensen kunnen zich hier meer dan voldoende uitdrukken. En wil je toch een smiley gebruiken, werkt deze ook prima ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding