mijn geschiedenisleraar zegt dat nederlanders geen interesse hebben in hun eigen geschiedenis. Is dat waar en waarom ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Omdat Nederlanders minder patriostisch zijn. Ze zijn minder trots op hun land dan bv Amerikanen en Fransen. Nederlanders zijn wat nuchterder, wat dat betreft. Maar dat geldt niet voor alle mensen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Patrionostisch (rot woord:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Patriottistisch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een K woord!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, krijg het maar uit je zoetgevlooisde keeltje...
Dat is gelukkig niet bij iedereen het geval maar het vak geschiedenis is voor de jeugd een beetje oudbollig misschien.
Het is niet van nu dus niet hip.
Als de leraar nu eens aankwam met goede geschiedenis films en op die manier er een beeld bijgeeft is het veel leuker.
Misschien moet je dat eens voorstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van de strip 'van nul tot nu'? Geschiedenis was nog nooit zo leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken die strip niet maar het kan een goede tip zijn voor de vragenstelster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat gevonden op internet, lijkt me heel leuk! http://www.bruna.nl/boeken/van-nul-tot-nu-2-9789054252023
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk! Deden wij ook bij geschiedenis vroeger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Van nul tot nu' is inderdaad een heel leuke strip, en ook voor een ouwe l*l als ik ontzettend leerzaam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik ze ga aanschaffen voor mijn kleinkinderen, geschiedenis is zo leuk en misschien gaat het over van oma naar kleinkids. :)"
Volgens mij is dat niet waar. De gemiddelde scheikundeleraar zal ook wel vinden dat Nederlanders geen belangstelling hebben voor 'hun' scheikunde en ik, als ex-aardrijkskundejuf, vind dat Nederlanders geen interesse hebben voor hun eigen geografie.

Beroepsdeformatie, dat is het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlanders hebben vaak geen historisch bewustzijn en de moderne jeugd al helemaal niet. Maar je moet je wel afvragen of het erg is. Veel zaken als geschiedenis en aardrijkskunde gebruik je verder je hele leven niet, als je het bewustzijn niet hebt. Als je dat bewustzijn wel hebt ga je vanzelf wel lezen. Maar het blijft een ingewikkeld probleem. Ik weet 1600 Slag bij Nieuwpoort, maar ik weet helemaal niets van de betekenis of de context van die slag.
Bonifatius bij Dokkum vermoord. Is dat goed of fout geweest. Pas veel later las ik dat Bonifatius een R.K. fanaat was, die godzijdank een kopje kleiner is gemaakt door heldhaftige Friezen.