Als je voor een kwartje geboren bent, kun je dan ook een dubbeltje worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dit is makkelijker dan andersom.

Het spreekwoord klopt volgens mij ook niet meer, want het gebeurt toch echt wel eens dat iemand door doorzettingsvermogen en keihard werken zich uit bijvoorbeeld een arbeidersmilieu weet te werken.

Maar iemand die in een kansrijk milieu geboren wordt en gezegend is met een goed stel hersens kan zijn leven echt goed verkwanselen. Als je alles op een presenteerblaadje aangereikt krijgt, je nergens voor in hoeft te zetten en er komen nog wat negatieve invloeden van buitenaf bij dan kan die persoon heel goed in de goot eindigen. Hier is dan weer een ander spreekwoord van toepassing: Hij is aan lager wal geraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fraai verwoord +1

Andere antwoorden (2)

Tuurlijk... Wel eens van pokeren gehoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan iedereen overkomen van meer naar minder te gaan en omgekeerd.
Soms zit het mee, soms zit het tegen en helaas kun je daardoor heel diep weg zakken.
Gelukkig kun je ook weer terugkomen en de andere kant opgaan.
Geboren worden binnen een bepaalde familie of leefomgeving is geen garantie dat je niet het een of het ander kan worden.
Een dubbeltje kan een kwartje worden, of een kwartje een dubbeltje worden.
In beide gevallen lijkt het me het meest belangrijk dat je je happy voelt met wie je bent.