waarom is het zo slecht gesteld met het onderwijs in nederland?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Doordat het, net als commerciele zaken, in Nederland allemaal zo nodig vercommercialiseerd moet worden: Er zijn geen rectoren of directeuren meer, maar "managers" die ook betaald krijgen naar dit naampje. En.. ze vallen niet onder betreffende CAO, dus kunnen nog onderhandelen over het inkomen ook. Schande!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wat be doel je met zo slecht/ Internationaal doet het nederlands hoger onderwijs het uitstekend in de rankings
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een idioot want die snapt de vraag?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het eens met Jelle. Wat is uw probleem met het onderwijs precies?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het ligt niet aan de scholen maar aan de personen die er naartoe gaan.. in belgie gaat het veel beter
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De salarissen van onderwijzers zijn laag en het is een veelal ondankbare baan geworden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat een slim persoon zijn kennis niet wilt over brengen voor zo'n klein kudt salaris
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat Nederlanders van nature nogal azijnpissers zijn die overal een probleem in zien. Het gaat helemaal niet slecht met nederlands onderwijs, zie de internationale statistieken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat we bijna alleen maar socialistische of confessionele (pvda/d66/cda) ministers van onderwijs hebben gehad in de afgelopen decennia?

zonder gekheid, deze vraag kun je echt geen kant mee uit. slotje erop en nog een keer proberen met een beter geformuleerde vraag svp.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het rietje afgeschaft is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Slecht is allen relevant in vergelijking met een ander onderwijssysteem. Ik heb ook jarenlang op de univ gepleit voor een drastische beidsverandering voor het onderwijs. Minder feitenkennis, meer denken , meer argumenteren, meer sociale maatschappijkennis, meer innovatie en creativiteit en meer talen enz. Nu, het onderwijs hinkt overal tien jaar achter op wat er in de maatschappij gebeurt. Onderwijs is kinderen waarden en normen bijbrengen en hun alle kansen geven om bewuste en verantwoorde burgers te worden van deze maatschappij.