Controleert de douane altijd je koffer? zoja, waneer gebeurd dat, en door hoeveel mensen?

Controleert de douane altijd je koffer?
Zoja,
Waneer op het vliegveld?
Door hoeveel mensen?
Controleren ze je koffer altijd?
Wat doen ze dan?
Kan ik nog meer vragen stellen over de Douane op schiphol?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
12.2K

Antwoorden (6)

je koffer wordt door een scanner heen gehaald en als ze iets verdachts zien dat wordt je koffer opgemaakt

ze keren heel je koffer binnenste buiten en als ze iets vinden ben je de sigaar

vinden ze niets dan kun je je spul weer inpakken

ook pikken ze er zo af en toe iemand uit die zijn koffer mag openen

vaak zijn er 2 douna beambte bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De douane controleert niet altijd je koffer. Alles wordt wel gescant o pweg naar het toestel om zeker te zijn dat er geen gevaarlijke stofefn in zitten. Bij aankomst op schiphol kan je gevraagd worden om je koffer open te maken, maar dit gebeurd slechts zelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je de bagage van de band hebt afgetrokken wandel je zo onopvallend mogelijk door het poortje 'niets aan te geven'. Als je dat al te 'onopvallend' doet zal één van de douaneambtenaren je vragen even opzij te komen voor een inspectie....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je koffer zal altijd door een scanner heen gaan, dus ja: je koffer wordt altijd gecontroleerd.

Mocht je bedoelen of je koffer altijd open gehaald wordt:
Het kan uiteraard wel zo zijn dat ze iets verdachts op hun scanner zien en besluiten om je koffer uit te pakken in het bagageruim. Over hoeveel mensen het dan gaat, dat weet ik niet.

Naast dat zoiets kan gebeuren in de bagage-afhandeling, kun je af en toe ook de pech hebben dat je hem bij de douane zelf mag uitpakken. Dit kan zowel voor de vlucht (destijds toen je nog bij een balie moest inchecken deden ze het wel eens voor je incheckte) als na de vlucht (als je lekker naar huis wilt).

Ik heb in mijn leven al best veel gevlogen en tot op heden heb ik slechts één keer meegemaakt dat mijn koffer (rugzak) leeggehaald werd.
Was even vervelend (je wilt niet weten hoeveel moeite ik gehad had mijn tas de avond ervoor dicht te krijgen), maar ja, die mensen doen ook alleen hun werk.

In mijn geval was het slechts één douane-beambte die met mijn tas bezig was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je koffer word altijd gecontroleerd, door de douane, via een scan apparaat, als deze iets verdachts zien in je koffer ,word je gevraagd het koffer te openen, doe je dat niet , doen ze het zelf...
je handbagage word ook gecontroleerd, ook weer via een scan apparaat, en ook wanner ze iets zien waarvan de afbeelding een verdacht uiterlijk heeft, moet je de handbagage openen...
en jijzelf word ook gecontroleerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je koffer is indd gescand voor het het vliegtuig ingaat. Bij aankomst in bv adam, kunnen ze vragen of je spullen meegenomen hebt uit het land van herkomst. Dit kunnen horloges zijn, kleding etc. Daarna hebben zij het recht om in je koffer te kijken. Ook hangt het ervan af uit welk land je komt. Landen waar veel namaak is van kleding en bv horloges worden strenger gecontroleerd op dat soort dingen. Soms is er een 100% controle, dan moet iedereen zijn koffer openmaken. Goede reis!