De bovenstaande antwoorden en dan netjes afwerken op een stukje schuurpapier.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan het ook door een professional laten doen. Zie 2e bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goed idee

Andere antwoorden (14)

Met een zakmes! Echt iets voor hells angels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ potlood angels
voorzichtig met een aardappelschil mesje...steeds een beetje afschrapen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stanleymesje, zakmesje of scherp keukenmes. Gaat allemaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door snel over een baksteen heen te wrijven en het potlood met je hand rond laten bewegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt van bij de scouting gezeten:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor platje
ik hebin de bouw gewerkt en wij slepen zo ook altijd een puntje aan het potlood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja, dat kan ook! Goed idee
Gaat heel goed met een stanleymes en als je geen mes bij de hand hebt kun je je potlood ook schuin over een steen trekken, komt er ook een punt aan of effe op een schuurmachine houden, al gaat dit vooral goed met dikke timmermanspotloden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stanleymes, is wel erg link. Maar ja, ik heb ook geen trekker:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
altijd van je afsnijden is dan ook het devies;)
Met een scherp, stevig mesje (mijn opa had zulke messen voor zijn houtsnijwerk)
Dan maak je een rondje ong 5 mm boven waar het hout van het potlood naar de punt toe begint.
In dit cirkeltje zet je het mesje, en je duwt het in de richting van de punt met je duim (van je af!!)
Door rustig rond te werken, krijg je een prachtige, ronde punt, die niet aan één kant al weer snel geslepen hoeft te worden omdat het hout alweer op het papier komt, zoals met een gewone puntenslijper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het met een zwaard of een dolk doen, wel voorzichtig omdat ze aan 2 kanten geslepen kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een draaiende slijpsteen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een schuurschijf of beter nog schuurband.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met alles wat scherp is, zoals mes, scheermesje, schaar enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doe je met een pennemesje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je schrijft of tekent dan moet je de potlood zachtjes ronddraaien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een pennenslijper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een zakmes of andere scherpen voorwerpen waar je mee kunt snijden.