Proces Wildes: Kan de PG van de HR zelf een cassatieverzoek voorleggen aan de HR? Of moet een van de belanghebbenden daar een verzoek toe indien.

Het gaat om een cassatieverzoek tegen het toegekende wrakingsverzoek in het Wilders proces.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Nee, niet tijden het proces.
Slechts de gewraakten kunnen dat.
Als de PG zelf een zaak voorlegt aan de HR "in naam van de wet" heet dat geloof ik, dan doet ie dat nadat alle beroepstermijnen zijn gesloten en daarmee zal dan een uitspraak van de HR GEEN effect meer op betreffende rechtszaak kunnen hebben.
De HR uitspraak is dan bedoeld om in de toekomst voor vergelijkbare zaken een richtlijn voor lagere rechtbanken te hebben.