wat moet je met een pakje voor de buren doen dat niet wordt opgehaald?

Er is een briefje bij ze in de bus gedaan maar ze komen het pakje niet halen. Zelf al regelmatig aangebeld en dan zijn ze er niet. Wat dan te doen? Mag je het pakje na een bepaalde tijd zelf houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
36K

Het beste antwoord

Terugbrengen naar het postkantoor. Als je daar geen zin in hebt, kun je contact opnemen met de afzender, zodat zij het laten ophalen. Ben jij er vanaf, je hebt toch je best gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Bij de achterdeur neerzetten met iets erboven waardoor het niet stuk kan regenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ zou ik ook doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Terugbrengen naar het postkantoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of: als je toch bij de winkels bent, het pakketje bij het postkantoor afgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf het nog een paar dagen proberen.

Houdt hun deur een beetje in de gaten. Als er iemand naar binnen gaat dan is er wel iemand thuis :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Het pakje houden, mag niet. Uiteindelijk zouden ze het wel op komen halen. Misschien zijn ze op vakantie? Als het je te lang duurt, zou je het terug kunnen brengen naar het postkantoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bij ze aanbellen vanavond als er licht brand. (dan zullen ze toch wel thuis zijn?). Je kunt ook een briefje door de brievenbus doen dat als ze niet binnen 7 dagen reageren je het pakketje retour afzender stuurt. Of je achterhaalt hun telefoonnummer en belt ze op. Ik zou in ieder geval voor deze mensen niets meer aannemen, je bent er zo veel tijd mee kwijt. Daarnaast weten zij ook van de postbode dat jij een pakketje voor hun hebt ontvangen, dat behoort de postbode door te geven. Ze weten het dus al lang.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
explosieven opruimingsdienst inlichten .
zitten er geen explosieven in nemen ze het pakketje toch mee om onderzoek te doen en ben jij er vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft wel humor dit antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, ik vind m leuk :-)
Zelf ook nog even een briefje in de bus doen. Maar je zal ze toch wel eens thuis zien komen? Dan even met het pakje naar hun voordeur en afgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je mag t niet houden, zo'n pakje vreet geen brood, wacht tot je een keer je buren weer ziet...en geef t af...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!
Je hebt al een briefje in de bus gedaan. Komen ze wel eens thuis en gaan ze uit maar mis je ze altijd? Of zijn ze misschien met vakantie? Als ze wel binnen en buiten gaan maar je mist ze altijd, kun je het in een tas doen en aan de deurklink hangen, je hebt ze per slot van rekening gevraagd het pakje op te halen en jouw verantwoordelijkheid houdt wel een keertje op. Als je denkt dat ze met vakantie zijn: nog even aanzien en anders terugbrengen naar het postkantoor. Niet zelf houden.