Hoe noem je een muts met van die extra stukken naast de oren?

Zoals op dit plaatje:
http://www.kathmandu.nl/media/userfiles/Image/product/2010_FW/ugg/diversen/u1012_cho_dt.gif

Ik kan gewoon niet op de naam komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie: Dat ge min begint een beetje te vervelen. Volgens mij heb je een geldig antwoord gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens!

Antwoorden (6)

Muts met oorflappen.

Toegevoegd na 5 minuten:
nog even verder gekeken, gestuit op Peruaanse muts.

Toegevoegd na 11 uur:
n.a.v. je link (www.kathmandu ...) zou het dus eigenlijk een nepalese muts moeten zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Lapse muts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook wel Noorse of Scandinavische muts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
russische muts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Russische naam voor een dergelijke muts is Oesjanka. In het Engels noemt men een muts met oorflappen soms een deerstalker. Dat is dan meer zo'n Sherlock holmes muts.

Toegevoegd na 12 minuten:
Extra bron er bij gezet omdat blijkbaar niet iedereen begrijpt hoe een Oesjanka gebruikt word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het plaatjes staat toch echt een ander soort muts :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. De Oesjanka kennen wij vooral in opgeplakte vorm. Dan zijn de oorflappen samen gebonden op de bovenkant. Dat kan ook met het mutsje van de foto. Heb ik die min van jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie: http://de.music.openfun.org/wiki/Uschanka
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je heb gelijk; als je de foto vergroot dan lijkt het nog het meest op een Oesjanka. Sorry voor de -/-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een pilotenmuts.