Kun je een granaat (als die geactiveerd is) wegslaan? bv. met een honkbalknuppel?

Ik zag dat in films gebeuren, maar toen vroeg ik me af of dat ook echt kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de klap van de honkbalknuppel kan het procede versnellen mbt de inwerking van de chemicalien.
Ben u niet zo bedreven in het gebruik van een honkbalknuppel, dan zou ik er niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel van iemand in een oorlogssituatie die een gegooide granaat opraapte en weggooide. Goed, dat is geen honkbalknuppel, maar je kunt nog wat stoeien met zo'n ding.
Hij is er voor gedecoreerd overigens.

Het beste antwoord

Tijdens, toen nog de dienstplicht er was, zelf gegooid met handgranaten, en getuige de tijd, tussen het activeren en het weggooien van de granaat, is het niet aan te bevelen, om eerst een honkbalknuppel te gebruiken, want ik vrees, dat je dan zelf ondervind, welke schade een granaat toebrengt.
in films worden veelal aangepaste granaten gebruikt, of door computer animatie, de dingen een beetje aangepast, maar in praktijk, is dat zeer schadelijk voor je gezondheid.
Daarbij, als je in een oorlogssituatie je zou bevinden, ga jij rechtop staan met een honkbalknuppel, om de granaten terug te slaan naar de afzender ???

Toegevoegd na 1 uur:
Schoot mij te binnen, de mythbusters hebben wel bewezen of de heldendaad, door je over een handgranaat te werpen, dus erop te gaan liggen, inderdaad zo is is, dat je dan echt een held bent, want de omgeving loopt opmerkelijk minder letsel daardoor op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf die dingen ook gegooid.
wat niet kan? hihi
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad is terugmeppen met een honkbalknuppel wel heel erg macho. Bij heel snel oprapen en weggooien kan ik me nog iets voorstellen. +

Andere antwoorden (1)

Het is al lang geleden,maar er waren ontstekers met een verschillende brandtijden. bv 2 sec. en 6 sec.
Afhankelijk van de tijd die nog heb kan je actie ondernemen.
Beter was dat we die rot dingen niet meer gebruiken.Ook niet in die rot films.