stel mijn ouders gaan scheiden wie krijgt mij? en wat moet mijn vader betalen (de rijke) aan mijn moeder(kettingrokende leraar)

ik ben 14 jaar
inkomaten pa rond de 120 duizend
moeder 30 duizend

Toegevoegd na 2 minuten:
moeder 5 tot 10 duizend min roken

Toegevoegd na 2 minuten:
uhh perjaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Ik zou de ene week. Bij de ene de andere week bij de andere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kinderen boven de 12 jaar zijn in de positie om zelf invloed uit te oefenen op hun toekomstige gezag. Aan de kinderrechter kunnen zij -afzonderlijk- hun verlangens kenbaar maken hoe zij de verdeling van het ouderlijk gezag het liefste zien. In een ‘kinderverklaring’ aan hun advocaat kan worden aangegeven bij wie ze het liefst willen wonen en aan welke ouder de voorkeur gegeven wordt. Ook kunnen ze hun omgangsregeling met de ouders mee helpen beslissen. Kinderen ouder dan 12 jaar worden altijd gehoord door de kinderrechter die vertrouwelijk met de kinderen praat. Van het verhoor van minderjarigen wordt geen afschrift verstrekt en ook niet van de brieven van de minderjarigen. Voor het verhoor door de kinderrechter worden kinderen zelf uitgenodigd door de rechter. Hierbij moet opgemerkt worden dat kinderen weliswaar invloed hebben, maar hun voorkeur is niet bindend voor de rechter.

Bij een echtscheiding wordt er meestal voor gekozen dat de kinderen bij u of bij uw ex-partner gaan wonen en dat er een omgangsregeling komt. Maar dat hoeft niet altijd. U kunt er ook voor kiezen om de kinderen de helft van de tijd bij de moeder en de helft van de tijd bij de vader te laten wonen. Deze verdeling van de omgang heet co-ouderschap.
Co-ouderschap is een concrete invulling van de omgangsregeling. Deze manier van omgang kan worden afgesproken in het echtscheidingsconvenant en het ouderschapsplan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boven staat ik ben 14 dus mijn ex partner mijn moeder????????? haha +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. Ik heb even twee stukjes info voor je opgezocht. Uiteraard gaat het in het stukje over de omgangsregeling niet over jou (het kind) maar over hoe de omgang met het kind kan worden geregeld. Lijkt me duidelijk.
Omdat je ouder bent dan 12, heb je daar zelf ook invloed op. Misschien is het iets om het heft in eigen handen te nemen en zelf een regeling voor te stellen. Een paar dagen bij Pa, en een paar dagen bij Ma. Niet alleen naar het geld kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh doe ik niet mijn moeder doet altijd gemeen en word heel snel boos dus ik kies zowieso voor mijn pa ook als hij dat salaris van mijn ma heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach..... over 4 jaar ben je 18 en dan maakt het niets meer uit. Voor je het weet lig je zelf in de scheiding.
Vanaf je 12de mag je de rechter zelf vertellen bij wie je het liefst wil wonen. Die bepaalt dan ook hoeveel allimentatie je vader moet betalen als je moeder het zorgrecht krijgt. Ik denk niet dat je moeder allimentatie aan je vader moet betalen als hij het zorgrecht krijgt.
Haar inkomen zal te laag zijn.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar mijn pa hoeft niks te betalen als hij mij krijgt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs al zou hij alimentatie moeten betalen; hij heeft er genoeg geld voor zou ik zeggen.
amc
13 jaar geleden
Als je moeder van haar inkomen zelf goed rond kan komen dan betaalt hij al genoeg om jouw levenskosten te moeten dekken. Als zij bijstand zou moeten aanvragen dan klopt de gemeente bij hem aan. Hij moet haar dan ondersteunen cq de bijstand betalen.
In Nederland is co-ouderschap de situatie na echtscheiding. De ouders en kinderen kunnen samen bespreken hoe ze het willen invullen. Pas als er ruzie ontstaat, zal de rechter bepalen waar de kinderen gaan wonen, en wie de zorg krijgt.
De rechter bepaalt wel de alimentatie die betaald moet worden door vader aan moeder. Dat zou de helft van 90.000 euro per jaar kunnen zijn.

Maar het is niet zo leuk allemaal. Laat ze maar bij elkaar blijven. Misschien wil je moeder wel buiten roken.