Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (17)

absoluut als je houdt van degene die je zoent !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de ander niet stinkt uit zijn mond
en zijn tanden poets dan wel ja
anders heb je zo bij smaak

Toegevoegd op 24-05-2009 16:47:44
nie4t als het een koortslip heb

Toegevoegd op 24-05-2009 16:48:12
zonder 4
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de persoon waarmee je zoent tandvleesproblemen heeft niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoenen zit v.n.l. tussen de oren. Ik zou heel wat mensen kunnen opnoemen die ik voor geen goud zou willen zoenen. Bleh! En omgekeerd, een heleboel waarbij dat wél lekker is. Het verschil tussen deze twee zit tussen de oren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of zoenen lekker is, is een kwestie van smaak.

In ieder geval is wel vastgesteld dat zoenen gezond is. Tijdens het zoenen worden in je hersenen een heleboel stoffen aangemaakt, waaronder een hormoon waardoor je je gelukkig gaat voelen. Dit hormoon heet phenylethylamine (oftewel PEA). Maar ook andere stofjes komen vrij. Een onderzoeker meette de hoevelheid van het hormoon cortisol (dat vrijkomt bij stress) en het hormoon oxytocine (dat zorgt voor een duurzame vertrouwensband tussen mensen) vóór en nadat mensen hadden gezoend. De resultaten waren verschillend voor mannen en vrouwen: bij mannen steeg het oxytocinegehalte na het zoenen, terwijl het bij vrouwen daalde. Blijkbaar hebben vrouwen méér nodig dan alleen een zoen om zich emotioneel verbonden te voelen, concludeerden de onderzoekers. Overigens daalde het stresshormoon wel bij zowel mannen als vrouwen. Zoenen heeft voor beide seksen dus ook een stressverminderende werking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoenen is ook nog eens erotisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het authentiek , eerlijk en respectvol is : driewerf ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het meteen zoenen moet zijn is de vraag. Een welgemeende knuffel is ook lekker en als daar puur natuurlijk zonder geforceerd te doen een zoen uit volgt. Dan heb je een zoen te pakken die als een droom over je heen komt en je zo warm doet voelen. Niets haasten is het motto en laat het gewoon komen. Dat is je beste kans om erachter dat zoenen lekker is. Want dat is het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het is vies en ongezond...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan met wie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet als je niet van pindakaas houdt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan. Als de persoon die met me wil zoenen net gerookt heeft, heb ik het idee een asbak leeg te likken... geef mijn portie dan maar aan fikkie. Ook slechte adem, tandvleesproblemen en dergelijke kunnen het plezier van speeksel uitwisselen verminderen.

Daarnaast kan het heerlijk zijn als het gedaan wordt met de juiste persoon, een persoon waar je een klik bij voelt, waar je echt graag mee samen bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is niet iedere zoen lekker (bijvoorbeeld een zoen van een vreemde of een persoon die zijn tanden niet heeft gepoetst), maar zoenen met je partner kan zowel lekker, fijn als gezond zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, heel lekker, je wisselt wel een paar miljoen bacterieen uit, maar dit is weer goed voor de weerstand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er vanaf...alles is relatief.
Als je verliefd bent is zoenen heel lekker (met diegene waarop je verliefd bent uiteraard).
Van die sociaal verplichte zoenen zijn niet lekker te noemen.
Momenteel vind ik andijvie met een bal gehakt (en een kuiltje jus) toch het lekkerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beide :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding