Men spreekt wel eens over de 7de hemel maar waar zijn die andere 6

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel grappig om te weten: Wetenschappers hadden uitgezocht dat het in de hemel ondraaglijk warm zou worden, omdat elke hemel een eigen zon heeft.
In de hel is het ook warm, maar een stuk minder heet dan in de hemel. Ze hadden zelfs de temperaturen berekend, maar die zijn mij ontschoten. Conclusie van het onderzoek was trouwens dat je in de hel beter af bent.

Het beste antwoord

De Bijbel kent slechts drie hemelen: de "Hemel der hemelen, de hoogste hemel", de "Middelste Hemel" en de "Benedenste hemel".

De eerst of onderste hemel is de atmosfeer, de lucht en de woken. De tweede of middelste hemel is de sterrenhemel, het uitspansel. En de derde hemel, de hemel der hemelen, is de verblijfplaats van God en de engelen. Die hemel wordt bijvoorbeeld genoemd in 2 Korintiers 12:2, in de Nieuwe Bijbelvertaling uit 2004: "Ik ken een volgeling van Christus die veertien jaar geleden tot in de derde hemel werd weggevoerd."

De zevende hemel komt wel voor in de Talmoed en de Koran. In de Talmoed wordt verteld dat God oorspronkelijk op aarde woonde, maar na de eerste zonde van de mens naar de eerste hemel vertrok. Bij ieder volgende zonde ging hij naar een hemel die verder weg lag, tot de zevende hemel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die zijn er ook, volgens een aantal religies, zoals het Christendom, Jodendom en Islam.
Zie (Engelse) uitleg.
14 jaar geleden
Inderdaad, en als je je dus bevindt in die 7e hemel, dan ben je zooo gelukkig dat je spontaan die andere 6 overslaat