Word het gedrag van probleem jongere er beter op als je die in een ''gesloten inrichting'' plaatst?

Mijn pleegzus ging vorig jaar naar een soort groepshuis. Het ging daar niet goed ze liep contant weg, ze sneed zichzelf enzovoort. Nou is het uit de hand gelopen en zit ze in een 'gesloten inrichting'(min of meer een gevangenis)
Ze was dus al erg 'depressief', word ze nu niet heel ernstig deprissief? Is dat wel goed voor zo'n iemand?

(Ik denk dat ze zelfmoord gaat plegen.)

Toegevoegd na 8 minuten:
En zal zij ooit ook nog normaal weer normaal functioneren in de maatschappij?

Toegevoegd na 2 dagen:
bedankt en ook voor t succes ;) !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Als leven in de normale maatschappij of in een open instelling niet blijkt te werken, doordat uw pleegzus verkeerd gedrag vertoond, waardoor zij zichzelf of anderen ernstig benadeeld, dan moet er toch naar een andere oplossing gezocht worden. Niks doen is immers ook geen optie.

Leven in een gesloten inrichting is geen pretje en in principe ook niet goed voor een mens. Toch kan het in sommige gevallen de beste oplossing zijn.

In de gesloten inrichting kan uw zus de begeleiding en therapie krijgen die ze verdient, zodat ze in de toekomst weer een normaal leven in de maatschappij kan leiden.
13 jaar geleden
Moeilijk te beantwoorden . Zoiets moet case per case bekeken worden.
Bij depressiviteit zou het eventueel kunnen dat de patiënt tegen zichzelf moet beschermd worden en een minutieuze opvolging moet krijgen.
Het is altijd de bedoeling de patiënt te 'genezen' of 'te rehabiliteren '. Maar dit is niet altijd mogelijk wanneer de veiligheid van de patiënt of zijn omgeving niet kan gegarandeerd worden.
Een bijzonder groot nadeel van zo'n instelling is dat de patiënt bijna uitsluitend in contact komt met andere 'labiele' persoonlijkheden en dat die de totale kennissenkring gaan beginnen uitmaken . Eerst in de instelling ,maar ook daarbuiten.
Wanneer men besluit dat de kans op een 'terugval' klein is , of wanneer men goede medicatie of therapie heeft zal men de patiënt later zoveel mogelijk in huiselijke kring opvolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige mensen worden we beter, ja als ze in een gesloten inrichting gezet worden, ze gaan dan denken over de dingen die ze hebben gedaan en uiteindelijk worden ze zo gek dat ze erg spijt van gaan krijgen ofso. meestal gaan mensen de een tjd in een gesloten inrichting hebben gezeten naar therapie en daar komen ze erachter of ze echt van haar daden heeft geleerd. zoniet wordt er weer een ander plan bedacht. normaal functioneren denk ik niet meer, niet zoals vroeger. maar ze zal denk ik weer proberen de draad op te pakken en verder te gaan met haar leven. enals je denkt dat ze zelfmoord gaat plegen: nee ik denk het niet, in nl willen de meeste inrichtingen zoiets voorkomen, anders ontstaat er veel chaos, maar e het kan altijd gebeuren! succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat betreft je toevoeging: dat ze het nu heel erg moeilijk heeft, betekent niet per definitie dat dat zo zal blijven! Ze krijgt nu juist hulp om te proberen ervoor te zorgen dat ze weer goed in haar vel komt te zitten. Soms lukt dat niet gelijk of niet zo snel.

Ik wens jou en je zus en verdere familie sterkte, dit is een moeilijke situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je toegevoegde vraag te beantwoorden.

Veel jongeren hebben (gedragsproblemen in hun pubertijd; Ze luisteren niet, ze zijn aggressief of doen aan coma zuipen.

Maar het goede nieuws is dat als je rond de leeftijd van een jaar of 25 gaat kijken bijna niemand meer diezelfde problemen heeft. Ook bij de ernstige gevallen geld dit. Dus ik zou je niet te veel zorgen maken over je zus. Op dit moment is zij in goede handen en er is een goede kans dat dit weer goedkomt.