is er iets waar aan ik kan zien of mijn pc overgenomen is door een botnet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Je kunt je systeem laten nakijken door het programma combofix. Het is gratis maar wel een beetje werk. Hier is de url met alle gegevens en verwijzingen naar waar je meer hulp kunt krijgen, success!
http://www.bleepingcomputer.com/combofix/nl/hoe-dient-combofix-gebruikt-te-worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jawel; bijvoorbeeld door te kijken naar openstaande poorten (met netstat) of onbekende processen (met taakbeheer of een programma als hijackthis). Deze methodes vereisen wel een gevorderde mate van computerkennis. Als je die niet hebt dan is een up-to-date virusscanner je beste gok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand vertelde mij dat je dat kan merken als je een keer je computer 24 uur aan laat staan zonder er iets mee te doen. Als ie dan op een gegeven moment enorm druk bezig gaat, met name 's nachts, zou ie overgenomen zijn.
Dat het vooral 's nachts is, zou zijn omdat die dingen met name in de VS opereren, op de momenten dat het daar overdags is.
Of je computer druk bezig is, merk je aan het geluid. En anders kan je het denk ik zien als je ctrl+alt+delete doet, onder het kopje processes.

Tenminste, zo herinner ik mij het verhaal. Maar ik heb zelf niet zoveel verstand van computers, dus ik weet niet of dit allemaal klopt.
Niet het meest nuttige antwoord dus, maar aangezien je nog maar één ander antwoord hebt, waarvoor je veel computerkennis nodig hebt, schrijf ik het toch maar, wie weet kan je er toch wel wat mee.