Is 32 Fahrenheit gelijk aan 0 graden celcius?

Met deze formule F = 5/9 ^C +32 reken je celcius om naar fahrenheit. Maar is het niet gewoon veel makkelijker om te weten hoeveel graden celcius ten opzichte is van fahrenheit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Ja, dat is inderdaad veel makkelijker.

Maar 32 Fahrenheit is inderdaad gelijk aan 0 graden celcius.
Zie kolom bij de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je formule klopt niet, het is:

F = 9/5 * C +32

en het omgekeerde:

C = (F - 32) * 5/9
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mijn telefoon heb je helemaal gelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou makkelijker zijn ja, maar helaas gaat dit niet.

Celcius heeft niet dezelfde telling als Fahrenheit. Dit is wel het geval bij Kelvin. (+1 graden C is +1 graden Kelvin)

Je kan dus NIET zeggen, oh 32 graden F is 0 graden C dus 5 graden C is 37 graden F.

Dus je kan niet weten hoeveel graden graden Celcius ten opzichte van graden Fahrenheit verschilt. Want 1 graad Fahrenheit omhoog betekend 5/9e graden Celcius omhoog. (+1 graden F is +5/9 graden C)