welke land was het eerst

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerst wat???
Complete zinnen worden hier erg op prijs gesteld...

Het beste antwoord

Dat is heel moeilijk (if not onmogelijk) te zeggen.

Zoals eerder genoemd was Pangea het eerste land; één grote landmassa die uiteindelijk uit elkaar dreef tot wat we nu hebben. Deze beweging is oneindig en nu nog steeds aan de gang (aardbevingen etc.)

Ik neem aan dat je bedoelt welk land als in bestuursvorm met volk en cultuur. Dat is eigenlijk onmogelijk te bepalen. Dit is continu in verandering. Er waren eerst gewoon losse volkeren mensen, die dorpen gingen bouwen (begonnen in Afrika) en zich steeds verder over de hele wereld gingen verspreiden.

Dus welk land was er eerst; een land kun je niet echt noemen maar de mensheid is het eerst ontstaan in Afrika dus in principe is dat het eerste "mensenrijk" geweest. In het eerste alinea van de wikipediapagina over de mens is dat ook te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Pangea was er het eerst.
Het was het eerste land op aarde en was een supercontinent omdat het zo groot was. Hieruit zijn alle andere continenten ontstaan.

Er waren nog geen mensen, dus nog geen door mensen gemaakte grenzen dus of je dit bedoelt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de vraagsteller een land als natie bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bovendien even doorklikt op je link naar deze pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercontinent zou je tot de conclusie kunnen komen dat Pangaea niet het eerste continent was.
volgens mij eden adam en eva waren de bewoners.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou hety de Hof van Eden zijn? Maar wie was Eden?
Het vaste.