kan een siamese tweeling ook jongen meisje zijn???

precies wat de vraag zegt. Kan een siamese tweeling een jongen en een meisje zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Het beste antwoord

voor zover ik weet ontstaat een siamese tweeling door een verkeerde celdeling, waardoor het een eeneiige tweeling is, en ze dus hetzelfde geslacht zullen hebben. Meer dan dit weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo te lezen niet:
"Een bevruchte eicel in de baarmoeder kan zich na drie tot tien dagen nog gaan delen in twee identieke klompjes cellen. Dan spreekt men dus van een ééneiige tweeling. Maar als de bevruchte eicel zich pas veel later gaat delen, heeft het embryo misschien al handjes en voetjes. Dan is het zeer onwaarschijnlijk dat het embryo zich precies in twee identieke delen splitst. De kans is groter dat een gedeelte splitst, maar dat andere delen aan elkaar verbonden blijven. Ze blijven dan bijvoorbeeld met hun buik, billen of rug aan elkaar zitten. Dit heet een Siamese tweeling."