Gescheiden, geen inkomen, geen uitkering, krijg ik vergoeding voor kosten mediator?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

De inkomensgrens hiervoor ligt op 1500 euro per maand. Dit houd in dat praktisch alle uitkeringen en een kwart van de inkomen hiervoor in aanmerking komen. Aangezien je geen van beide hebt kom je per definitie in aanmerking voor vergoeding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja.
Als je weinig of geen inkomen hebt, heb je recht op een tegemoetkoming. Je betaalt dan echt een heel stuk minder. Je mediator is hier ook van op de hoogte en kan je er meer over vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak heeft je gemeente wel een potje voor onvoorziene uitkeringen. Het hangt van de gemeente af en de situatie waarin je verkeerd of en hoeveel ze je kunnen steunen.

Even een belletje met het gemeentekantoor biedt hopelijk uitkomst.

Succces!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wellicht gesubsidieerde mediation mogelijk, dan betaal je een lager bedrag per uur. Maar hierbij wordt eerst gekeken naar het vermogen en jaarinkomen en de inhoud van de zaak. In de link staan verwijzingen naar brochures die hier meer duidelijkheid over geven (ik ken uw specifieke situatie niet). Lees met name "Brochure Hoe vraagt u gesubsidieerde rechtsbijstand of mediation aan?" en "Brochure Inkomensgrenzen en eigen bijdragen gesubsidieerde rechtsbijstand en mediation 2009".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de website van de Raad voor rechtsbijstand staan de criteria die gelden om voor een vergoeding in aan merking te komen, dit heet een toevoeging.

Wanneer uw inkomen lager is dan 33.600 euro (voor gehuwden, samenwonenden) of 23.800 euro (voor alleenstaanden), komt u in aanmerking voor zo'n toevoeging.
Er wordt ook gekeken naar uw vermogen. Als u belasting betaalt in box 3 dan komt u niet voor subsidie in aanmerking.

Er is op bijgevoegde links informatie te vinden en een register van mediators die toevoegingszaken doen.

succes