In 2006 waren het er al 800.000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aantal allochtonen in Nederland gestegen naar 3,36 miljoen Het aantal allochtonen in Nederland is in 2009 toegenomen. Begin 2010 waren het er ongeveer 3,36 miljoen, begin 2009 circa 3,29 miljoen. Zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Het aantal allochtonen van de 1e generatie (die in het buitenland zijn geboren en die minstens één in het buitenland geboren ouder hebben) was begin dit jaar 1,7 miljoen. Het aantal allochtonen van de 2e generatie (die in Nederland zijn geboren, maar van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren) bedroeg 1,66 miljoen.
1.86 miljoen allochtonen heeft een niet-westerse achtergrond. Er wonen 349.000 mensen van Marokkaanse afkomst in Nederland en 384.000 van Turkse afkomst.
Er zijn 1.5 miljoen 'westerse allochtonen': 379.000 mensen van Duitse komaf, 77.000 Polen en 14.000 Roemenen. Er wonen in totaal 16,58 miljoen mensen in Nederland.
Eerder maakte het CBS bekend dat de immigratie vorig jaar is gestegen. Er vestigden zich 147.000 personen in Nederland, bijna vierduizend meer dan in 2008.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16 miljoen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!