De waspoeders wassen al jaren witter dan wit?

Al jaren is de reclame dat de was nog witter dan wit wast.
Hoe wit kunnen we wassen waar houd het op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Net als in de reclame tot wit wit is maar daar zijn de wasmiddel producenten het nog niet overeens. Misschien is wit wel iets anders dan wit
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat we nu toch wel aan het "witste"punt zijn aanbeland, maar ja, de fabrikant moet toch met een of andere slogan proberen te laten blijken dat zijn wit witter dan dat van de concurrent is. Dus misschien wordt het tijd voor een nieuwe kreet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet altijd eenvoudig om een eerder absurd product aan de man te brengen. Het moet verkocht worden...en ja als het wit moet zijn ,zal de concurrent nog witter zijn.
Een super efficiënt witwas product met een gele of rode kleur zal nooit verkopen ...met blauwe korrels erin daarentegen.
In de jaren 60 zijn die reclamepraktijken zeer duidelijk aangetoond door Vance Packard in het boek 'The Hidden Persuaders'
De enige min of meer vertrouwbare ronnen zullen wel de consumentenorganisaties zijn in deze vrees ik.

Toegevoegd na 2 minuten:
Heel leuk boek trouwens en nog steeds geldend (ook in Nederlands )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle reclame is betrouwbare informatie en voorlichting, misschien geldt dat voor de meeste reclame. Reclame is er immers niet voor de consument maar voor de producent. Als over een product niets nieuws is te vertellen dan wordt er uit de duim gezogen.
Reclame kan en mag uit eenzijdige informatie bestaan en overdrijven.
Daarom is het goed om als consument kritisch te zijn en mogen we blij zijn dat er instellingen zijn die onafhankelijke onderzoeken doen van producten en daarover voorlichten zoals bijv. de Consumentenbond. Helaas is die voorlichting niet gratis. Hoe meer consumenten laten zien dat ze achter kritische onderzoeken staan en daarvoor betalen des te beter is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weer één van die witter dan wit poeders in je wasmasjien hebt gestopt en na eindsignaal het deurtje opentrekt en daar geen wasgoed meer aantreft,heb je het aller witste waspoeder gebruikt. Dan houdt het idd op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het houd nooit op!
De producenten zullen altijd blijven strijden om hun merk wasmiddel de hemel in te prijzen. Dit noemen we concureren! Dat zal met de meeste producten zo blijven.

Ik gebruik een ander wasmiddel want ik zou er knap ziek van worden als mijn blauwe schipperstrui spierwit uit de machine komt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het wasmiddelenfabrikanten omzet oplevert zullen ze blijven doorgaan met het Vernieuwen en Verbeteren van wasmiddelen.
Ze hoeven maar één klein ingredient te veranderen en ze kunnen het verbeterd noemen nietwaar?
Goeie vraag trouwens, wat voor kleur is witter dan wit?