Als je de koelkast lang open houd wordt het warmer van binnen en dat kost daarna veel enegie op weer te koelen. Daarnaast produceert de koelkast hierdoor meer bacterien
ronron1212
13 jaar geleden
Dan komt er warmte in de koelkast. Hoe korter je de koelkast open laat, hoe minder stroom hij verbruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan komt er ook mijn ijs in de koelkast. In ieder geval wel in de dieprvies(laden) want die wordt hier wel eens een nachtje op een kiertje gelaten per ongeluk, en dan zit er heel veel ijs in de vriezer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dan de koude lucht eruit gaan, de warme lucht erin, met als gevolg dat de koud te bewaren etenswaren aan temperatuurschommelingen bloot staan, dus kans op bederf groter is, dat je condensvorming krijgt, en dat de bacteriën binnen komen. Bovendien moet je koelkast weer harder werken om op temperatuur te komen, dus slecht voor het milieu en jouw portemonnee. Lijken me genoeg redenen om de deur snel weer dicht te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan komen er bacterien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De koude lucht in je koelkast is al in de eerste seconde vervangen door de warmere uit de omgeving, dus je hoeft er geen secondenwerk van te maken. Enige luchtstroming blijft wel in stand door de koude artikelen die er in staan hierdoor zet zich wel veel vocht op de inhoud af (condensatie).
Als je de deur langere tijd open laat gaat de inhoud ook echt opwarmen wat tot eerder bederf en extra energiekosten leidt.
Zelf laat ik de koelkast enkele graden achterover hellen zodat de deur vanzelf dichtvalt als ik hem loslaat (heel praktisch en als de hellingshoek niet te groot is doet dat geen schade aan het apparaat).