Daar kan niemand een zinnig antwoord op geven. Er is namelijk geen enkel getuigeverslag dat geschreven is ten tijde van Jezus bekend. De vier evangeliën zijn waarschijnlijk allemaal een soort van samenvattingen met persoonlijke toevoegingen van de schrijvers met één bron (Quelle) als oorsprong. Allen zijn geschreven in de periode 50- 120 na Chr. Het is daardoor zelfs niet eens 100% zeker of Jezus wel heeft bestaan. Het 'bronbestand' kan namelijk ook volledig uit de duim gezogen zijn... Pijnlijk, maar waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor zover bekend is Jezus nooit getrouwd geweest, dus het antwoord zal nee zijn.

Toegevoegd op 22-05-2009 22:10:57
Moderne legendevorming
De landing van Maria op een Frans strand is een negende-eeuwse legende, die in Frankrijk nog jaarlijks met een processie wordt herdacht. Dat er een huwelijk zou hebben plaatsgevonden tussen Jezus en Maria, wordt door de Kerk beschouwd als negentiende-eeuwse fictie. De Franse fantast Pierre Plantard (1920-2000), uitvinder van de Priorij van Sion, combineerde deze twee legenden, en beweerde dat Maria Magdalena met de hulp van Jozef van Arimathea naar Frankrijk vertrokken was en er een dochter Sara (Hebreeuws voor prinses) ter wereld bracht. Deze zou stammoeder van de Merovingen zijn. In dit verhaal wordt Maria Magdalena gezien als de San Greal (Latijn voor Heilige Graal), waarbij San Greal als Sang Real (oud-Frans voor koninklijk bloed) wordt beschouwd. Elementen uit deze speculatie over Maria Magdalena, die Jezus soms als echtgenoot van Maria Magdalena voorstelt, zijn verwerkt in de roman De Da Vinci Code van Dan Brown.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Magdalena
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat was toch zijn moeder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat was die maria die met Spiekerjozef (de timmerman) getrouwd was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C4th heeft zeker teveel naar Kroamschudd'n in Mariaparochie gekeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maria Magdalena was de discipel van Jezus, en ze bleef hem trouw tot het laatst, alle mannen lieten hem in de steek, maar zij was er tot het laatst bij... Een vrouw door dik en dun...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet, is dat niks uit de Da Vinci Code is bewezen. Er is een reden dat dat soort boeken wordt uitgebracht als fictie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En inderdaad zijn vrouw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en de bijbel bewijst TOTAAL NIETS...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je...
Nee ze was niet de vrouw van Jezus, want Jezus is nooit getrouwd geweest. Er zijn wel geruchten dat zij zijn minares was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat laatste zou nooit de boeken gehaald hebben. De oude kerkleiders hebben hele bijbelboeken geschrapt, dus dat zeker.
Nee, Jezus is niet getrouwd geweest. Zij was wel zijn minares, en is hem altijd trouw gebleven. Samen met de Moeder van Jezus, Maria, heeft zij onder het kruis gestaan toen Jezus daar stierf, tot de laatste minuut van Zijn leven wilde ze hem steunen.