als je gaat trouwen in #lasvegas, moet je dat dan melden in NL? en wat als je dat niet doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Je kan dan eventueel je huwelijk inschrijven bij de Burgerlijke Stand in je woonplaats, zodat je huwelijk ook in Nederland geldig is. Hiervoor heb je enkele zaken nodig. Na afloop van je huwelijk krijg je van de kapel de compleet ingevulde Marriage License mee. Hierop vult de kapel de datum van het huwelijk in en de naam van de dominee. Dit stukje papier heeft verder geen waarde en kan dus gebruikt worden om in te lijsten. Maar voor je dit doet zul je er een kopie van moeten maken. Deze kopie moet je opsturen, samen met een money order van 10 dollar naar het Marriage License Bureau. Het adres is te vinden achter op de License. Zij sturen je dan een zogenaamde Certified Copy op. Dit is hetzelfde papiertje, maar nu met stempel en zegel van de staat Nevada. De officiële License dus, welke je in moet leveren bij de burgerlijke stand. Dit hoeft echter niet genoeg te zijn. Het kan namelijk zijn dat je een Apostille nodig hebt. Dit is een document dat wordt afgegeven door de Secretary of State van de staat Nevada. Het aanvragen is simpel, zodra je de certified copy binnen hebt, maak je hier een kopie van en deze stuur je weer op met een money order van 75 dollar naar het adres dat te vinden is op de achterzijde. Je krijgt de apostille nu vanzelf thuis gestuurd. Informeer bij de burgerlijke stand van je woonplaats of je de apostille ook echt nodig hebt. Nu heb je alles wat je nodig hebt om het huwelijk in Nederland in te schrijven. We wensen je veel trouwplezier!
13 jaar geleden
dan is je huwelijk niet rechtsgeldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is onwaar, je huwelijk is dan wel degelijk geldig en je bent verplicht het hier te laten registreren.
What happens in Vegas stays in Vegas. Je huwelijk is hier dus niet geldig.