Met welke kosten moet ik rekening houden wanneer ik een model recht en/of merk recht wil aanvragen?

ik wil tuinmeubelen gaan verkopen die ik zelf produceer icm. een merknaam welke ik bedacht heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

een merknaam registreren kost 240 euro. Een model registreren kost 108 euro. (is binnen de benelux)

De kamer van koophandel verwijst naar het volgende registratiebureau

http://www.boip.int/nl/homepage.php

http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/ideeen_beschermen/merken/hoe_krijgt_u_recht_op_een_merk/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Registratie zal voor de benelux rond de € 700 per jaar liggen
ronron1212
13 jaar geleden
Het bedrag wat RonRon1212 meldt is als je het 'laat' doen, dus een bureau inschakelt om alles te regelen.

De links die Kumarie aangeeft is als je het allemaal zelf wilt regelen. Dat is goed te doen hoor, als je de formulieren goed doorleest.

Het is aan jou of je er goed advies bij wilt hebben en dus iets meer wilt betalen.

Toegevoegd na 43 seconden:
Oh ja, vergeet ook niet om je domeinnamen goed te regelen en ook in andere delen van Europa/Wereld als je er (ooit) over denkt om te gaan exporteren!