hoe groot is de overlevingsdrang bij mensen als het gaat om rampen die zowel op de wereld als in het heelal gebeuren

in het heelal doel ik dus op kometen ,asteroides en gevaarlijke straling

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

De overlevingsdrang van mensen is bijzonder groot, maakt niet uit om wat voor rampen het gaat.
Dat neemt niet weg dat bij rampen de kans groot is dat er vele slachtoffers vallen: overlevingsdrang is niet hetzelfde als overlevingstalent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Denk wel dat de mensheid er alles aan zal doen om de ramp te overleven.Denk vooral hoe kunnen we deze afwenden.En als deze niet af te wenden is,hoe kunnen we ons dan beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe groot? Hoe zou je dat moeten meten?

De drang tot overleven zal niet groter of kleiner zijn, dan wanneer je huis in de brand staat, en je een vluchtweg moet zoeken. Mensen hebben een natuurlijke drang tot overleven, en de mate van overlevingsdrang hangt niet af, van de grootte of de impact van een ramp.

Het enige verschil wat er zou kunnen zijn, is de beleving.
Zo zul je bij een brand al je creativiteit verzamelen om een oplossing te zoeken, en zul je bij een naderende meteoriet eerder de situatie accepteren. Want in dat laatste geval kun je in je overlevingsdrang wel heen en weer gaan rennen, (en misschien doe je dat ook wel) maar veel zin heeft dat niet.

Wat ook nog verschil in beleving kan zijn, is de weet dat je niet de enige bent die de klos zal zijn. Maar ik voeg er graag nog aan toe, dat ik al dit soort dingen niet heb meegemaakt, en hoe ik zal reageren of het zal beleven volstrekt onzeker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe meer mensen hoe groter de overlevingskans.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kortom : Zeer groot als je weet hoeveel mensen er zijn op de wereld Kortom er zal nooit een ramp zijn die heel de aarde onbewoonbaar maakt of iedereen uitroeit. Er is maar 1 iemand die dat kan veroorzaken en dat zijn wij zelf.
Als we zoveel oorlog maken dat de aarde onbewoonbaar wordt dan kan het een probleem zijn bijvoorbeeld of de vele co2 uitstoot alhoewel dat zeer lang duurt en ook het zuinig omspringen met de grondstoffen....

Nee naturen en rampen gebeuren nu eenmaal en zullen er zijn maar de kans dat er een ramp komt zo groot dat alles uitsterft is nihil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het enigszins in ons bereik ligt, zullen we een uitweg zoeken.

De massa's die geen kant op kunnen, zullen gedeeltelijk in paniek en totale anarchie ontsteken, een ander deel zal met z'n eigen groepje in een hoekje gaan zitten en wachten tot het over is en er zal ook een deel zijn dat doet alsof er niks aan de hand is (voor zover dat mogelijk is terwijl om hen heen de maatschappij compleet ontwricht raakt door de chaos aan de ene kant en de lethargische groepjes aan de andere kant).