Wie heeft er wel eens gehoord van een 'ontplofte egel'?

Mijn collegae zitten hierover te grappen. Maar wat is het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe je ogen maar eens open tijdens het beffen.
1 april
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit een bevalling van dichtbij gezien ?
En het verschil met een normaal, intact geslachtsdeel ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. 2 X

Antwoorden (4)

Dat is een bomgordel-egel die haar of zijn missie volbracht heeft. Niet om over te lachen overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha in. sommige kringen wordt het vrouwelijke geslachtsdeel na een wilde nacht en enige tijd niet geschoren is zo genoemd.
Wel geschoren heet zoiets dan een ontplofte zeeanemoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, die van Poca kende ik nog niet! Ik dacht altijd dat daarmee het vrouwelijk geslachtsdeel wordt genoemd tijdens/na de bevalling. Volgens mij schrijft Daphne Dekkers daarover in één van haar boeken. Dan zegt haar man (Richard Krajicek) tegen d'r als ie tijdens de bevalling tussen d'r benen kijkt: "Jezus Daph, je lijkt daar wel een ontplofte egel!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was me net effe voor.
Dat is een term van Daphne Deckers uit één van haar mamma-boeken (De geboorde van een moeder), waarin ze haar geslachtsdeel net na de bevalling vergelijkt met een ontplofte egel.
Of zij die term zelf bedacht heeft of haar man 'Richard Kraijecek) durf ik zo niet te zeggen, maar dat is de eerste bron waarin deze term genoemd werd.

Toegevoegd na 2 minuten:
(Sorry, tikfout, geboorTe van een moeder).

Het lijkt me trouwens sterk dat de term ineens voor een vrouwelijk geslachtsdeel in andere dan net-natuurlijk-bevallen toestand wordt gebruikt, of je moet echt nog nooit een ontplofte egel gezien hebben. Maar als mensen een woord leuk vinden en het niet vaak genoeg kunnen gebbruiken, vinden ze inderdaad nog wel eens nieuwe toepassingen. Voor een normale vagina vind ik hem echter nogal oneerbiedig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet dat? Die foto? Sjee....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond hem heel beeldend en illustratief.
Helaas kon ik de vagina-equivalent er niet bij vinden.