Er staat geschreven gij zult niet zweren ja is ja nee is nee waarom zweren mensen?

Ik vind zweren een onwaar woord, een christelijke koningin die zweert is voor mij onbegrijpelijk.
Bil kon zweren omdat hij wist, dat zweren niets betekent,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (4)

Iemand die onbetrouwbaar is, die zweert... Iemand die betrouwbaar is die antwoord gewoon op een vraag...

Als je "dat is waar" antwoord op een vraag, dan is dat betrouwbaar... Maar als als je antwoordt: "dat is echt waar" dan is dat niet betrouwbaarder, nee het is minder betrouwbaar... En als je het zweert, dan is het nog minder betrouwbaar, in mijn optiek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorzaak is een ontsteking, bijvoorbeeld door een infectie, een immuunziekte of een kwaadaardig proces. Er zijn andere factoren die een rol kunnen spelen bij het ontstaan, zoals een verminderde afweer, een slechte bloedtoevoer en/of -afvoer, een gestoorde pijnzin en bijvoorbeeld etsing door agressieve stoffen (zoals maagzuur).

Zweren kunnen op verschillende lichaamsoppervlakken voorkomen, zoals de huid, de bekleding van de luchtwegen, het maag-darmkanaal, de urinewegen en geslachtsorganen, maar ook bijvoorbeeld het hoornvlies (van oorsprong ontstaan uit de huid). Bepaalde typen hebben een specifieke bekendheid, bijvoorbeeld de maagzweer, het ulcus cruris of open been, de diabetische voet en colitis ulcerosa.
14 jaar geleden
Mensen zweren omdat dit een voorwaarde kan zijn om een verklaring te mogen afleggen. Zweren is een middel om het afleggen van onjuiste verklaringen te kunnen bestraffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien baseren ze zich op de volgende vers:
Numberi 30:1-2: "Toen riep Mozes de leiders van de stammen bij zich en zei: "De HERE heeft bevolen dat als iemand Hem een belofte doet of een eed aflegt, hij die niet mag verbreken. Degene die de belofte heeft gedaan of de eed heeft afgelegd, moet deze ook precies nakomen."

Toegevoegd op 22-05-2009 15:25:09
Of deze:
Deuteronomium 23:21: "Als u de HERE, uw God, een belofte doet, maak uw toezeggingen dan zo snel mogelijk waar, want anders zal Hij u ter verantwoording roepen. Het is een zonde als u uw toezegging niet gestand doet."

Waarbij het zweren wordt geïnterpreteerd als een belofte aan God, en deze verbreken dus een zonde zou zijn.