Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Soms is het een manier van communiceren. In bepaalde gebieden in de wereld, fluiten de mensen op hun vingers om honderden meter verderop iemand iets te vertellen. Zo kan een man bijvoorbeeld zijn zoon die een boodschap ging doen, nog vragen of hij ook nog een klompje kaas kan meebrengen, hoewel die zoon al honderden meter verder is en het niet meer mogelijk is om zoiets te roepen met de gewone taal.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.kennislink.nl/publicaties/hoe-fluit-je-een-taal

Toegevoegd na 15 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=PgEmSb0cKBg
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Goed voor je stemming; Vaak wat minder goed voor de stemming van je collega's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fluiten is nergens goed voor in de zin van oefeningen of zo, het is handig als je bv een hond hebt om aan je fluitje te wennen en dat hij of zij op die manier naar je terug komt..
of je kan je fluitje gebruiken als je een leuk iemand tegen komt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geeft orde op het voetbalveld.

Wanneer de scheids fluit, trekt hij automatisch de aandacht.

Voor vogels is het een vorm van communiceren.

Voor voetbalsupporters een manier om hun ontevredenheid te uiten naar de scheidsrechter of tegenpartij.

voor een waterkoker, is het een soort van alarm dat het water kookt.

bij sommige liedjes heeft het fluiten in het liedje een toegevoegde waarde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat komt onmiddellijk naar huis als ik een zeer doordringend gefluit tussen mijn tanden door produceer. Het draagt veel verder dan mijn normale deuntjes fluiten met mijn lippen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Zeeverkenners draagt de bootsman de bijzondere bootsmansfluit (Engels: Boatwain's Call of Boatwain's Whistle). Deze fluit werd oorspronkelijk gebruikt bij de Griekse galei(roei)schepen. Later werd het een bijzonder ereteken voor de bevelhebber van de vloot maar op de duur werd hij weer gebruikt door de gewone bootsman. Met de hand over de bol en met mond en tong kunnen met deze fluit verschillende tonen (over 1 octaaf) en riedels gemaakt worden, waarmee vroeger op grote zeilschepen door de bootsman seinen werden gegeven naar de mannen in het want. Commando's schreeuwen ging nu eenmaal niet op zulke afstanden en met veel wind. Tegenwoordig wordt nog bij de marine een belangrijke gast op de loopplank welkom geheten met een riedel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding