ik ben 20 weken zwanger maar ik heb zo pijn bij mijn bovenbuik niet onderbuik en net bij het plassen zag ik een beetje slijm in de wcpapier

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Kom achter je computer vandaan en ga naar de dokter!
13 jaar geleden
naar de verloskundige jij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan zo snel niet iets bedenken wat allebei de verschijnselen verklaart, maar bij vervelende pijn in de buik moet je als zwangere HUP naar de dokter of verloskundige!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wel, helaas, en de vraag staat er eigenlijk al te lang.
Bovenbuik, alsof er een strakke band om je buik zit ?
Dat KAN (pas op, het HOEFT niet, maar het KAN) een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging c.q. HELLP-syndroom.
Dat is dermate ernstig dat je echt onmiddellijk , al is het nacht of weekend, moet maken dat je bij dokter of liever nog ziekenhuis komt. En neem maar vast een pyjama mee.

Natuurlijk hoeft er niks aan de hand te zijn, je kunt ook wat brandend maagzuur hebben, maar HELLP is dermate ernstig, dat je geen enkel risico mag nemen !! Als je ook hoofdpijn of misselijkheid voelt , en helemaal als je vocht vasthoudt (putjes kunt drukken in je enkels) of tintelende vingers hebt : haast maken. En NIET, ik herhaal NIET zelf autorijden !

Ik hoop van harte dat deze hele waarschuwing heel erg overbodig is, maar neem hiermee echt geen enkel risico !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat je sowieso onderzoeken.... het kan idd zwangerschapsvergiftiging zijn als het gepaard gaat met o.m. hypertensie, onrust etc...
zou hierbij ook het zekere voor het onzekere nemen maar vooral niet in paniek raken. dat is heel erg belangrijk nu voor jezelf en je kind. Als er toch iets zou aan de hand zijn kan onrust de genezing ook tegenwerken.
ik hoop vanuit mijn ganse hart dat alles okee is en je verder ongestoord zwanger kan zijn met nadien een wolk van een baby!