Waaraan merkt een vrouw dat ze graag kinderen wil?

Kinderwens,hoe ouder je word hoe meer je er naar gevraagd word of je ook kinderen wil.
Nu is het niet zomaar kinderen krijgen,je moet ook het geluk hebben als je kinderen kan krijgen.

Nu heb ik altijd gezegd,ik wil geen kinderen.

Dan kreeg ik te horen,ach dat komt nog wel.
Je krijgt vanzelf het gevoel dat je er aan toe bent of dat je kinderen wil.

Maar wat is dat gevoel?
Hoe is dat te omschrijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Niet elke vrouw krijgt dat alles overweldigende gevoel van de ene op de andere dag.
Mensen die zeggen: "Ach, dat komt wel." scheppen bij jou de verwachting dat je een duidelijk innerlijk signaal moet krijgen of zo, maar zo werkt dat gewoon niet voor elke vrouw.

Voor mij niet bijvoorbeeld.
Hoe meer kinderen er in mijn omgeving werden geboren, hoe meer ik ging wennen aan het idee dat ik ook tot de kersverse papa's en mama's -generatie kon gaan behoren.
Ik zag mijzelf nooit zo als moeder, maar mijn man wel. Hij had de kinderwens. Ik stemde ermee in. Ik kon geen tegenargumenten meer bedenken. En - eerlijk gezegd - het leek me wel leuk om in het diepe te springen. Ik had geen idee wat me te wachten stond. Maar we wilden er samen voor gaan.

Nu ben ik moeder. Ik heb wekenlang moeten wennen aan het moederschap. Mijn leven kent nu hogere pieken en diepere dalen. Emotioneel is mijn leven dus minder vlak. Nu is het wel echt mijn eigen baby, of natuurlijk 'onze' baby.

Vooral het zien van de ontwikkeling, de verwondering en het ontluiken van het karakter maken het voor mij meer dan waard om kinderen te krijgen. Als het ons gegeven is, gaat er nog één komen, maar niet als gevolg van een magisch gevoel, maar gewoon, omdat we het leuk en gezellig vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Op een gegeven moment mis je iets in je leven. En dat iets is dan van jullie samen. Dat zal je samen beleven en voelen.

Sommige mensen hebben helemaal geen behoefte aan kinderen, dus het wil niet zeggen dat je iets gaat merken.

Als je een kinderwens hebt, zal je dat overduidelijk merken, het is niet zo ingewikkeld. Je wil het dan gewoon samen. Het kan een enorme verrijking en verdieping van je leven zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het bij iedere vrouw iets anders is.

Bij mij was het echt van de ene op de andere dag: IK WIL EEN KIND!!! Dat gevoel was zo heftig, het is bijna niet te omschrijven. Alsof je een enorme honger naar iets had.

Het overkomt je opeens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan het ook komen dat mensen erg van kleine kinderen houden.
Dan willen ze de hele dag met zo'n kindje spelen, eten geven, ergens heen etc.

Of: Sommige mensen kunnen een beetje 'jaloers' zijn als je bijvoorbeeld zijn aan het winkelen. Dan zien ze mama's met kleine kinderen of zien ze baby kleertjes. Zij willen dat ook!

Het ligt er een beetje aan, ik denk dat het bij veel vrouwen anders is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat maar één keer een tijdje gevoeld : toen ik 26 was.
Het leek me geweldig, om mijn vrouwenlichaam daarvoor te gebruiken waar het voor ontworpen is : een kindje laten groeien gemaakt door de man waar ik zielsveel van hield.
Maar het gevoel was onlosmakelijk verbonden met die ene vriend, die ik toen had - achteraf gezien de liefde van mijn leven.
Het was een lieve, warme, af en toe heerlijk stoute man, met een manier van naar de wereld, de mensen en de dieren kijken waar ik me helemaal bij kon vinden, en waar ik helemaal mezelf bij kon zijn : iets heel bijzonders, heb ik sindsdien ontdekt.
Hij was 17 jaar ouder dan ik, en had opgroeiende tieners uit zijn eerste huwelijk. Hij vond, dat ik eerst moest gaan leven (ik ontmoette hem op m'n 23e), en als ik met 35 nog steeds graag een kind van hem wilde, dat we er dan nog eens over zouden praten.
Het gevoel is afgezakt en weggegaan en daarna nooit meer teruggekomen.

Nu, op m'n 55e, kan ik alleen maar zeggen : het is goed, zoals het gegaan is. In mijn leven hadden kinderen eigenlijk geen plek gehad, véél te rusteloos en zelf nog veel te veel kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verhaal. PLUS
ik kan het gevoel niet beschrijven , ik denk het je instinct is wat het sein geeft..
je gaat meer aan kinderen denken, je ziet in je omgeving ineens allemaal kinderwagens,gelukkige en trotse ouders..ja en toen voelde ik het ook..
er zijn bij ons 4 kinderen gekomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als jij wilden wij ook geen kinderen, we hadden het gezellig zo samen. Maar door omstandigheden moesten wij plotseling een baby van 3 weken opvangen en dat was heftig en doodeng.
Dat viel achteraf zo mee dat we baby's leuk gingen vinden.
Na nog een logeerpartij een half jaar later van een neefje van een half jaar begon het bij ons te dagen, kinderen zijn leuk.
Toen hebben we toch nog een half jaar gewacht en de gedachte aan zo'n ukkie van onszelf bleef en daardoor hebben we de knop omgezet en zijn zelf een gezin gaan stichten.

Toegevoegd na 50 seconden:
Dus bij ons was het meer het samen aan een idee wennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet te omschrijven.

Het is wel zo dat als je 30 bent dat dan "de tijd begint te dringen". 30 jaar schijnt de ideale leeftijd te zijn om je eerste kind te krijgen.

Als jij er van overtuigd bent dat je geen kinderen wilt,
moet je vooral niet door je omgeving iets anders laten aanpraten. Zelfs niet door je partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als van onderen alles een beetje gaat rammelen ;)