beetje ongesteld en toch zwanger?? wie heeft ervaring? of weet er meer van

ik ben gisteren beetje ongesteld geworden(normaal veel erger/meer), we zijn bezig om een kindje te krijgen, hoewel ik veel dikker ben geworden, borsten zijn gegroeid, veel sneller moe, meer emotioneel.
ben ik toch gisteren ongesteld geworden,en tis nu al weer over na 1 dag.
kan ik dan toch nog zwanger zijn? want normaal word ik nooit dikker of 1 van de bovenstaande symptonen.
wie kan mij helpen want pas was ik wel zwanger en is het toen verkeerd gegaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.2K

Antwoorden (7)

In het begin van de zangerschap is een beetje bloedverlies mogelijk, ook rond de tijd dat je normaal ongesteld zou worden. Het is denk ik wel verstandig om een zwangerschapstest te doen en dit met de huisarts te overleggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
NB. Omdat het eerder verkeerd is gegaan is het vrij logisch dat je meer zorgen hebt en meer begeleiding nodig hebt. Ik zou n.a.v. het bloedverlies in ieder geval even met de huisarts praten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor meer medische informatie zie de onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je toch tijdens een zwangerschap gaat vloeien. Dit hoeft niet te betekenen dat (als je zwanger was) een miskraam krijgt.
Ik heb dit de eerste drie maanden veel gehad en heb een gezond kind gekregen.
Het is natuurlijk verstandig om even naar de huisarts te gaan. Zeker omdat het al een eerder mis is gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan goed zijn dat het bloedverlies wat je hebt gehad van de zgn innesteling is geweest.
Het eitje nestelt zich in de baarmoederwand, hierbij kan wat bloed vrij komen.
Ga naar je huisarts voor geruststelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ongesteld wordt als je zwanger bent, ben je of niet zwanger, of je kan nog een kind krijgen tijdens je zwangerschap...

Dit zeggende is het denk ik niet echt een ongesteldheid.. het zal hooguit een verrekking zijn dat juist komt doordat je zwanger bent..
In het voorstadium van de daadwerkelijke bevalling ontsnapt vaak ook veel bloed.. ik denk dat dat er een beetje op lijkt.. maar dan kleinschaliger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat je tussentijds nog wat bloedverlies kan hebben, Dit is heel normaal en niets om ongerust over te zijn. Nu is mijn oudste dochter van de 2de zwanger en heeft het ook gehad. Mijn jongste dochter ook in beide zwangerschappen.
En we hebben alledrie gezonde kinderen gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorzaken waardoor je kunt bloeden:

Menstruatie. Als het pasgeleden verkeerd is gegaan, kan het dat je lichaam nog bezig is de boel op orde te krijgen, dan kun je ook een veel langere of veel kortere menstruatie hebben.

Innestelingsbloeding: als een bevruchte eicel zich innestelt in je baarmoederwand, kan er net een bloedvaatje geraakt worden waardoor je één of maximaal twee dagen een beetje bloedt. Dan ben je dus zwanger, maar nog niet uit de gevarenzone van de eerste twee weken na de bevruchting.

Ovulatiebloeding: een eisprong kan soms zo heftig zijn dat je een dag wat bloedverlies hebt. Dat zegt niets over wel of niet zwanger zijn/raken.

Pseudomenstruatie: sommige vrouwen hebben onder invloed van eigen hormonen nog een soort menstruatie terwijl ze zwanger zijn, vaak rond de tijd dat ze ongesteld zouden moeten zijn geworden als ze niet zwanger waren geweest. Dit zegt niets over de overlevingskansen van de vrucht.

Overigens, dit alles gezegd hebbende: menstruatie is nog steeds de meest voorkomende oorzaak van een bloeding. De enige manier om erachter te komen wat jouw bloeding betekent (zwanger/niet zwanger) is om een test te doen. Let er wel op dat als je miskraam erg kortgeleden was, er nog hCG in je urine kan zitten en je dus een vals positieve zwangerschapstest kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ongesteld geweest tijdens de eerste maand. Omdat de maand waarin het kindje zou komen werd berekend aan de hand van de laatste ongesteldheid stond er bij haar geboorte al een couveuse klaar want het zou te vroeg zijn Dat was niet nodig het kindje was in prima perfect negen-maands volgroeide toestand. Hoe dan ook ik wens jullie ook een lief, mooi, slim kind.