Hoe kan je doen alsof je alcohol drinkt om je zwangerschap nog verborgen te houden?

Mijn zwangerschap is nog pril, volgende week vier ik mijn verjaardag en normaal gesproken drink ik wijn.
Ook ben ik niet de enige die wijn drinkt. Een fles wijn leeg gooien en vullen met dubbel fris, gaan andere proeven.
Ook hebben wij een open woonkeuken, waardoor het opvalt als ik dubbelfris inschenk in een wijn glas. Ook staan er altijd vrienden gezellig in de keuken.

Wie heeft er tips, om te doen alsof je alcohol drinkt.

6 maanden geleden
3.6K
Inekez1
6 maanden geleden
Alcoholvrije wijn? Is voor iedereen gezonder, ook als ze niet zwanger zijn.
Summo
6 maanden geleden
Alcohol vrije wijn is niet te vergelijken met alcohol vrij bier. Daar bestaan ondertussen varianten van die drinkbaar zijn. Bij wijn is dat absoluut niet zo. En je proeft toch dat er geen alcohol in zit dus dan komen er vragen.
HannekeJanssen
6 maanden geleden
En, toevoeging op mijn eerdere reactie: gefeliciteerd met je zwangerschap! Goed dat je niet drinkt als je zwanger bent!!
esth0r
6 maanden geleden
smoes gebruiken over antibiotica?

Antwoorden (4)

Ik zei in het begin van de zwangerschap dat ik mij wat ziek voelde en vanwege maagklachten geen alcohol nam.
Als vrienden of familie dit niet accepteren zijn het geen vrienden.
6 maanden geleden
Inekez1
6 maanden geleden
Maagklachten vind ik nog een acceptabele leugen, omdat het zo breed te interpreteren is dat misselijkheid als gevolg van zwangerschap er ook onder valt. Keihard liegen over medicijngebruik zou ik echt niet doen. Achteraf komen vrienden en familie er namelijk toch een keer achter dat je zwanger was. Ik zou het zelf niet tof vinden als mijn vrienden zo zouden liegen. Bovendien krijg je juist extra vragen over het waarom van een zware penicilline kuur. En daarna vragen waarom je zo zenuwachtig doet over je antwoord...
crispy
6 maanden geleden
Ik doe vandaag wat voorzichtiger. Ik heb iets in mijn buik.
:-)
Geen woord gelogen...
Je hebt medicijnen gekregen van de dokter vanwege je bloedwaarden. Die mogen niet met alcohol samen. Je moet dus wat anders drinken.
Zeg er niets over, drink gewoon iets anders en leg er geen nadruk op. Mensen kijken meestal niet naar wat een ander drinkt...tenzij het buiten proportioneel veel is. En als iemand er naar vraagt of je toch een glas in wil doen. Dan zeg je dat je hoofdpijn hebt. Alcohol maakt het erger, dus vandaag even niet.
6 maanden geleden
HannekeJanssen
6 maanden geleden
Hoofdpijn is iets van een avond. Dus niet goed te gebruiken als je later nog eens een feestje hebt waar je geen alcohol wilt drinken. Ik vind buik-/maagklachten/ medicijnen dan een betere "smoes".
Wel raar overigens dat we ons moeten verantwoorden als we geen alcohol drinken!
Ten eerste is het jouw lichaam, dus je drinkt wat jij wil. Wil je toch meedoen alsof, dan is appelsap welke lijkt op wiskey en sherry. Of je eigen 0.0 fles wijn of bier. Ook een pak druivensap overgieten in een lege wijnfles kan uitkomst bieden.
6 maanden geleden