Heb onveilig gevreeen,heb zins 3 dagen krampen in onderbuik,hoofd pijn,af en toe misselijken ben ik nu zwanger? hoop op snelle reactie.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand hier op GV weet of je zwanger bent maar je zou het wel kunnen zijn, als je onveilige seks hebt gehad in je vruchtbare periode.
Als je niet weet wannneer die is dan zou ik toch een test laten doen als ik jou was, maar dat hebben er al meer gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent er nooit 100% zeker van wanneer je vruchtbare periode is, heel veel vrouwen hebben namelijk *niet* de gemiddelde cyclus van 28 dagen met een eisprong op dag 15, sperma kan soms tot wel een week overleven, en je cyclus kan ook nog eens ineens variëren om onbekende redenen. Daarom is periodieke onthouding zo'n onbetrouwbare vorm van anticonceptie. Dus óók een test doen als je dénkt te weten dat de onbeschermde seks buiten je vruchtbare periode was!

Antwoorden (9)

kan het beste worden gecheckt met een zwangerschapstest. als het goed is zijn die bij de apotheker en zelfs de albert heijn te halen.

de symptomen zelfs kunnen tussen de oren zitten.

Toegevoegd na 16 seconden:
zelfs = zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is lastig om te zeggen van een afstand. Het zou ook zomaar een stress-reactie van je kunnen zijn.

Het snelste is om een test te halen. Als de verschijnselen die je nu hebt het gevolg zouden zijn van een zwangerschap, dan is je hormoonhuishouding verandert en zou het in de test te zien moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV is geen erg betrouwbare zwangerschapstest; helaas. Dat wordt dus toch even de portemonnee trekken en naar de drogist voor een testje. Het kan stress zijn, maar het kan natuurlijk ook een ander logisch gevolg van een onveilige vrijpartij zijn, en wie zijn billen brandt......

Als de vrijpartij overigens signifikant veel meer of minder dan twee weken geleden was, hoef je je nog niet meteen al te veel zorgen te maken, maar wees er hoe dan ook op tijd bij. Een zwangerschapstest heeft overigens pas nut als je over tijd bent - en dat is nog ruim bijtijds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weten wij niet, dus zul je toch een testje moeten kopen. Die zijn betrouwbaar vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden, als dat nu nog niet is, zul je dus even moeten wachten. Als je cyclus onregelmatig is, kun je aanhouden dat je 19 á 20 dagen nadat je onbeschermde seks hebt gehad, betrouwbaar kunt testen.

Wat ik sowieso zou aanraden, of je nu zwanger bent of niet, is om langs de huisarts te gaan en te bespreken wat voor jou de beste opties voor anticonceptie zijn. Dan kun je voorkomen dat je zwanger raakt, zélfs als je een keer (en ik mag hopen dat het één keer was en dat je dit niet gaat herhalen) vergeet om een condoom te gebruiken.

Hebben jij en de jongen met wie je onbeschermde seks hebt gehad trouwens recent al eens een soa-/hiv-test laten doen? Hou er rekening mee dat je van sommige soa weinig merkt, en van andere alleen wat buikkramp e.d. De kans is niet gigantisch dat je van één keer onbeschermde seks een soa oploopt, maar het kán wel. En de gevolgen van een onbehandelde soa kunnen groot zijn, vooral als je ooit in je leven wel kinderen zou willen krijgen. Als je dan toch bij je huisarts bent, laat je dan meteen voorlichten over de mogelijkheid om een soa-test te laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Extreem zorgen maken heb je zo weinig aan op dit moment. Hup, gelijk de dokter bellen en/of een zwangerschapstest kopen!

Je hebt een schop onder je kont nodig met je onveilige seks.. Onverantwoord, maar vooral erg dom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 ding. Bij twijfel geen goeie vraag gaan stellen maar naar de dokter!!!

Ik weet niet hoe snel een soa kan zijn , maar ook die kan aanwezig zijn .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je hebt een blaasontsteking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat weet je door je paranormale gaven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Dus ik stel voor dat angela1983 even naar de dokter gaat en dan hier komt terugmelden of ik gelijk had...
Even een pets op je achterste: hup naar de dokter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de huisarts! Want of je nu wel of niet zwanger bent, het is niet goed om er zo mee rond te lopen!!