Steeds minder bloed verlies bij menstruatie..

Graag even serieus en geen respectloze onzin antwoorden.. Zouden jullie me een groot plezier mee doen.

Deze man heeft een verloofde, daar gaat de vraag over.

Mijn verloofde was altijd zeer regelmatig ongesteld. Kon bijna op het uur af aangeven wanneer het begon. Toen zij 19 à 20 jaar was had ze 4 hevige menstruatie dagen en 4 afbouwende dagen.
Maar het werd steeds minder. 2 dagen hevig, 2 dagen afbouwend.
Na 1 jaar bij de dokter geweest en echo laten maken. Alles bleek in orde.

Nu (3 jaar later) heeft ze nog "maar" 1 hevige menstruatie dag en 2 afbouwende dagen.
Ze maakt zich enorme zorgen over haar vruchtbaarheid en anders wel over de oorzaak/reden van dit verschijnsel.

Het aparte is ook dat ze nu absoluut niet meer regelmatig is, ze was afgelopen keer 8 dagen over tijd.
En daarbij komt ook nog eens dat het steeds-minder-ongesteld-zijn wel regelmatig/lineair afloopt. Je zou dus bijna denken dat het over een jaartje of wat helemaal stopt.

We gaan na het weekend weer een afspraak maken bij de dokter, maar wilde toch even weten wat jullie hiervan denken. En of er vrouwen zijn die dit herkennen.

Nogmaals, graag serieus.

DANK! Ook namens mijn verloofde.

Toegevoegd na 8 uur:
O, vergeten te zeggen. Ze gebruikt nu nog geen anticonceptie..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de leeftijd?
Lijkt mij een belangrijk gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou toen dus 19 à 20.. nu (+/- drie jaar later) 22 jaar jong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer is ze begonnen met menstrueren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, en ik heb dit trouwens ook.
Maar voor zover ik weet is er niks mis met me, met mijn vruchtbaarheid of inwendige vrouwelijke delen.
Ik vind het ook helemaal niet hinderlijk, hoe minder, hoe beter, eigenlijk.
De onregelmatigheden kan je tegengaan door de pil te gaan gebruiken.
Dan weet je in elk geval wanneer je waar aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11e - 12e jaar

Het beste antwoord

Over haar vruchtbaarheid zou ik me geen zorgen maken hoor.
Een vergelijk, mijn zus had hetzelfde en kreeg 2 gezonde dochters, ze was elke maand 2 dagen ongesteld.
Ik had het tegenovergestelde en was 1x in de 2 a 3 maanden ongesteld en dan 10 dagen lang en heb ook 2 gezonde dochters gekregen.
Dat toont aan dat vruchtbaar zijn en de hoeveelheid van de menstruatie er niet zo veel toe doen. Ook ik dacht dat zwanger worden problemen zou opleveren maar was beide keren heel snel zwanger sterker nog, tussen de eerste en de tweede ben ik helemaal niet ongesteld geweest. Dit noemden ze een blind opgezette zwangerschap. Dus hoe vreemd ook, op de gekste manieren kun je toch vruchtbaar zijn.
Maar voor alle zekerheid, een onderzoek is nooit overbodig en als het haar gerust stelt gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is bij de dokter geweest. Die heeft aangegeven dat de vorige keer in haar bloed 100% hormonen werden gevonden. Dat was volgens hem het belangrijkste wat aangaf dat vruchtbaarheid weldegelijk aanwezig is. Vandaag mag ze opnieuw bloed laten prikken om het tich des te zekerder te weten te komen.
We wachten dus rustig af. Hartelijk dank voor jouw en jullie reacties

Andere antwoorden (5)

Er kunnen verschillende redenen zijn waardoor je menstruatie verandert.
Flink afvallen, erg veel sporten, maar ook stress kunnen invloed hebben op je menstruatie en de hoeveelheid bloedverlies.
Misschien kan je er iets mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nelly, dankjewel.. Afvallen hoeft ze niet :)
Sporten doen we allebei te weinig
Stress.. tja, ze heeft meer een heftige baan, maar stress kan ik het niet noemen. Maar toch bedankt!
anticonceptie? heb zelf spiraaltje sinds tijdje en is daardoor ook onregelmatig en stuk minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het met het slikken van de pil te maken kunnen hebben? Mijn vrouw heeft na het stoppen ermee ook een heel onregelmatige cyclus gekregen en heel wisselend van zwaarte.
Vraag in ieder geval alle info aan de dokter die je wilt weten en ga niet weg voor je die info hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen ze gebruikt geen anticonceptie.. Het gekke is ook dat het niet wisselend is van zwaarte, maar afbouwend steeds minder. We zullen de dokter goed ondervragen :)
Ik ben geen doktor, maar het eerste waar ik aan dacht, was een hormonen kwestie. Vraag om een doorverwijzing naar een gyn, zodat je er vroeg bij bent. Stel je voor dat je straks te laatbent voor een behandeling en bv moeilijk of geen kinderen kan krijgen.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
namate je ouder word veranderd ook je cyclus
t lijkt mij dat het gezonder is dat je minder bloed verliest
dan dat je ineens meer bloed gaat verliezen
ik zou me daarover niet veel zorgen maken
als je t echt niet vertrouwd ga dan even naar je arts toe