Is ice tea drinken tijdens je zwangerschap slecht voor je kindje?

Ik ben nu 8+3 weken zwanger en ik ben echt hopeloos verslaafd aan ice tea. Toen ik aan vriendinnen vroeg of het slecht voor mijn kindje is zeiden ze dat ik het gewoon mag drinken maar op internet zag ik dat het juist niet goed is voor mijn kindje. Hoop dat een van jullie wel het antwoord weet...

Weet jij het antwoord?

/2500

Een glas tonic kan geen kwaad,... als je er tientalle per dag van drink spreken we over iets anders. Hetzelfde volgens mij voor jouw vraag. Een glas ice tea zal echt geen kwaad kunnen, zolang jij de hele bak maar niet in een keer gaat leegzuipen. Want je moet het zo bekijken De zalige voordelen van zwanger zijn.... Je zal de komende tijd niet meer mogen alcohol , schaaldieren, sla die je niet minimaal 5 keer waste, soorten vis, mayonaise, tiramisu, chocomousse, kaneel, soorten kaas, koffie, thee, cola, tonic, spiegelei, zacht gekookt ei, suikerwaren,... eten en drinken. Verder ook geen kattenbakken opruimen, emmers dragen, verven, behangen, in de tuin werken, met bepaalde dieren spelen of ziek worden want medicijn mag ook niet meer. Dat is al veel... en mijn lijstje is nog niet af. Ik zelf ben voorstander van 'nadenken en matigen'. Als je jezelf aan al die regeltjes moet houden,... dan krijg je stress en stress is ook weer niet goed voor een zwangere vrouw. Dat is wat mijn arts zei toen ik zwanger was en ik ook dacht dat ik alles moest doen wat iedereen zei. Dat is niet haalbaar en een afkeer van je zwangerschap, een depressie of een moeder die zelf niet meer "leeft" is ook niet nodig. Van heel dat lijstje is in mijn ogen : het oppassen met medicijnen het belangrijkste. En daar zal iedereen me wel gelijk in geven. Van mezelf kan ik zeggen dat ik niets schrapte ( toch niet voor de 100% ) maar wel probeerde om te matigen. Verder had ik een goede zwangerschap en heb een gezonde zoon op de wereld gezet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100