Als je eerste baby een week voor uitgerekende datum is geboren, hoe groot is dan de kans dat de tweede ook eerder wordt geboren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (3)

Ik ben geen dokter, maar weet wel uit ervaring dat een eerste kind vaak iets vroeger wordt geboren dan latere kinderen. Het kan dus zomaar gebeuren dat je tweede kind ook te vroeg wordt geboren, maar er is geen reden om dat ook echt te verwachten.
8 jaar geleden
Heel flauw om te zeggen maar de kan is 50%. Waarom omdat iedere zwangerschap anders is. En of je nu 1 of 4 keer hebt mogen bevallen, alle zwangerschappen zijn en blijven anders!

Want ze zeggen ook dat als je eens bevallen bent, komt de tweede eerder, nou bij mij niet dus! 1ste keer bevallen met 40+5 weken en de 2de keer met 41+6 weken.

Zo zie je maar het hoeft niet altijd zo te zijn! Spits je daar nu niet op en laat je wondertje komen wanneer hij of zij er klaar voor is!

Toegevoegd na 2 minuten:
En mijn 2 wondertjes verschillen zich 13 maanden en allebei bijna 9 pond en 51 en 53 cm lang. Dus dat zegt ook helemaal niks!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is niet voorspelbaar. Mijn eerste zoon was bijna een maand te vroeg, mijn tweede bijna drie weken te laat. Toen mijn schoondochter moest bevallen van mijn kleinzoon, had ze al drie dochters uit een vorige relatie. Het leek een eitje, maar er kwam een keizers-snee aan te pas, omdat haar bekken zodanig was vergroeid, dat er geen ruimte meer was voor een 'normale bevalling.' Elke bevalling is anders.