Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Kraamverzorger staat deze informatie:

"Opleidingen tot kraamverzorger

Om Kraamverzorger te worden moet je de MBO opleiding Verzorgende hebben afgerond. Dit is een opleiding op niveau 3 en deze duurt drie jaar. Binnen deze opleiding moet je de richting Kraamverzorging hebben gekozen.

Daarnaast zijn er de vierjarige MBO (niveau 4) en HBO opleidingen Verpleegkunde.

Er zijn ook kraam- en thuiszorgorganisaties waar de mogelijkheid geboden wordt om een verkorte opleiding tot Kraamverzorger te volgen."