Ik word werkloos en ben zwanger, hoe lang heb ik recht op WW en eventuele WAZO?

Per augustus 2014 stopt mijn tijdelijke dienstverband na 1,5 jaar en word ik werkloos. Daarnaast ben ik zwanger. Volgens de info van UWV heb ik afgelopen vijf jaar (2012-2008) 4 jaar een dienstverband gehad waarvan 1 jaar voor 50% meetelt, dat is dan 3,5 jaar. Dit voldoet dan volgens mij niet aan de jareneis. In 2013 heb ik volledig gewerkt en voldoe dan volgens mij wel aan de wekeneis. Wanneer ik uit ga van het laatste betekent dit in mijn situatie dat ik recht heb op 3 maanden WW. Is dit juist? Zo ja, dan ontvang ik in de maanden augustus, september en oktober 2014 een WW. Mijn vermoedelijke bevaldatum is circa 6 weken later, namelijk op 9 december 2014. Heb ik tijdens mijn zwangerschapsverlof dan nog recht op een WAZO-uitkering?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

23 jaar geleden had ik tijdelijk werk, was zwanger en kreeg een tip om me door te verzekeren na ontslag. Niemand wist daarvan dus ik had geluk. Daardoor kreeg ik na het 'ziekteverlof' en dus na het bevallingsverlof WW die inging op de datum van ' herstel'. Het heeft me weinig gekost en veel opgeleverd. Het is de moeite waard om uit te zoeken of dit voor jou ook geldt. Je kan de vakbond bellen.