Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je erachter bent gekomen dat je zwanger bent moet je dan een afspraak maken bij de dokter? of kan je direct een afspraak maken bij de CB?

Toegevoegd na 19 minuten:
VK ipv CB

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
CB=consultatiebureau? dit doe je pas als de baby is geboren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gefeliciteerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
VK bellen is genoeg. Maar vergeet niet ook je huisarts en apotheek in te lichten, want het is belangrijk dat zij ervan weten als je om een andere reden medische hulp of medicijnen nodig hebt. En zeg het elke keer dat je bij je huisarts of apotheek bent voor iets anders, want ze willen het nog wel eens vergeten, weet ik uit ervaring.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wanneer u ongeveer zes tot acht weken zwanger bent, maakt u een afspraak bij een verloskundige praktijk voor de eerste controle.

Het is handig om bij het maken van deze afspraak de datum van de eerste dag van uw laatste menstruatie te weten.

De eerste afspraak wordt rond acht tot negen weken zwangerschap gepland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus er komt geen dokter aan te pas?
want op andere website die over zwangerschap gaat staat altijd dat je direct een afspraak moet maken bij de dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit hoeft niet alleen als je nog een keer bevestigd wil hebben dat je zwanger bent door de huisarts. Voor de rest kun je zelf een afspraak maken bij een verloskundige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd. Een dokter doet niets behalve een test doen als je dat wilt maar dat is een gewone dipsticktest net als de cb-testen. Dus gewoon de verloskundige bellen.

Andere antwoorden (1)

Als je geen klachten hebt hoef je niet naar de huisarts als je weet dat je zwanger bent. Ook het consultatiebureau komt pas ter sprake na geboorte van het kind.

Je kan een verloskundige bellen voor een afspraak. Deze zal meestal rond je 12e week zwangerschap plaatsvinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha fout van mij, ik bedoelde VK in plaatst van CB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol, nouja, je weet nooit welke kennis iemand heeft die vragen stelt, ik denk: ik leg het maar uit haha.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding