zwanger en bloedverlies wat is er aan de hand?

5 weken en 5 dagen zwanger. Werd vanochtend wakker met menstruatiepijn en wat bloedverlies en dat is af en toe nog steeds zo.
Wat is er aan de hand???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar de weekendarts, zodat deze dat kan uitzoeken en je een goed antwoord op de deze vraag kan geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/114705-bloedverlies-4-en-6-weken-zwanger.html

Antwoorden (2)

Meestal rond de 6e week nestelt het eitje zich in de baarmoeder wat enig bloedverlies kan geven, dus niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.
Als de innesteling daarentegen niet goed verloopt, kan dit leiden tot een miskraam. Hou in elk geval het bloedverlies in de gaten, als het goed is dan duurt dit maar een paar dagen, maar wordt de bloeding erger ga dan in elk geval even langs bij je huisarts. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankuwel!
Je hoeft hiervoor niet naar een arts, dat heeft geen meerwaarde en hij/zij kan hoe dan ook niets doen aan de oorzaak. Aangezien je beschrijft menstruatiepijn te hebben zou het kunnen zijn dat je een miskraam krijgt, de baarmoeder krampt dan samen net zoals dat bij een menstruatie het geval is. Een innestelingsbloeding is natuurlijk ook mogelijk maar deze is meestal pijnloos. Ik hoop natuurlijk voor je dat het loos alarm is maar wil ook eerlijk tegen je zijn. Een arts kan eventueel een echo doen maar dat is puur een momentopname en heeft geen voorspellende waarde over het verloop tenzij te zien is dat er geen vitale zwangerschap is. Succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
Belangrijk! als je echt veel bloedverlies zou krijgen natuurlijk wel naar een arts gaan, het is mogelijk dat je ook stolsels verliest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was idd een miskraam.
Bedankt voor de reactie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel sterkte gewenst.