wanneer testen bij geen menstruatie na pil?

Hallo,
ik ben een maand geleden gestopt met de pil, toen kon ik niet zwanger zijn, maar ben toen niet ongesteld geworden. Ik maak me daar niet druk over want ik zat net in de 2e week van mn strip, dus waarschijnlijk gewoon nog niet aan toe. nu heb ik vorige week seks gehad, en ben daarna direct weer verder gegaan met de pil. Al die tijd dus niet ongesteld geworden. ik weet niet wat mn normale cyclus is want slikte de pil altijd door. Wanneer zou ik nu kunnen testen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
je bent gestopt met de pil, maar je bent later weer verder gegaan, huh?
Bedoel je nu gewoon dat je je stopweek hebt gehad? of ben je echt langere tijd gestopt en nu weer begonnen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt je lichaam jaren lang vergiftigd met de pil. Geef het zeker een pil vrij jaar om weer volledig functioneel te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mobie89, kun je dat onderbouwen met een bron? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Het beste antwoord

Eerst een paar adviezen:
-Als je wilt stoppen met je pil, maak dan alsjeblieft je strip af. Hierdoor weet je in ieder geval wanneer je ongesteld moet worden.
-Je kunt niet 'zomaar' weer beginnen met de pil, nouja het zal vast kunnen, maar je bent nu zeker niet beschermt tegen een zwangerschap. Als je weer ongesteld bent geweest, kan je met de pil beginnen. De eerste maand is dan alsnog voor een aantal % niet betrouwbaar. De eerstvolgende maand daarop is dan betrouwbaar.

Antwoord:
Ik lees uit je verhaal dat je onveilige seks hebt gehad. Ik zou gelijk een test halen bij de drogist. En morgenochtend meteen de doktersassistent bellen voor een advies of evt. een afspraak met je dokter voor nog een test. Ook kan de dokterassistent je altijd telefonisch advies geven. Daarvoor moet je even kijken wanneer je je doktersassistent kan bereiken. Vaak kan dit alleen op beperkte tijden.

Verder wens ik je sterkte met de situatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een zwangerschapstest wordt positief bij een zwangerschapsduur van 2 weken. Nu is het zo, dat de bevruchting meestal niet gebeurd op de dag dat je seks hebt; dat kan zelfs een paar dagen na de seks nog gebeuren. Als je al zwanger geworden bent dan zou een test dus positief worden na twee weken plus een paar dagen. Het eenvoudige antwoord is dan ook dat het zin heeft om te testen ongeveer 3 weken na de onveilige seks (liever een paar dagen te lang gewacht, dan een onterecht negatieve uitslag).

Het is echter maar de vraag of het überhaupt nodig is om te testen. Zolang de menstruatie uitblijft ben je eigenlijk niet vruchtbaar en dus is de kans dat je zwanger geworden bent klein; helaas geen 0%.
Hoeveel tijd zat er tussen het stoppen van de pil en de onveilige seks?

Dat je nu weer gestart bent met de pil beschermt uiteraard niet tegen een eventuele zwangerschap op dit moment; gelukkig kan het in dit stadium van een eventuele zwangerschap geen kwaad.