loopt een vrouw met het silver russel syndroom gevaar bij een zwangerschap?

Ze is 1.40 meter lang en weegt nog geen 35 kilo.

* we zouden graag kinderen willen.
maar zij weet nog praktisch niets af van het syndroom.
en ik zelf ben 1.90 meter lang en met mijn geboorte woog ik bijna 12 pond bij Men geboorte.
als ik logisch na denk 6 kilo (baby) op 35 kilo (moeder) is het zelfde als een vrouw van 70 kilo een kind van 10 kilo op de wereld moet zetten.
mij lijkt dat een levensgevaarlijke situatie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeievraag lijkt me niet de plek om een antwoord op je vraag te zoeken. Vraag het liever aan een arts. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw moeder had waarschijnlijk zwangerschapsdiabetes en verder kun jij geen 12 pond hebben gewogen want dan zou je de zwaarste baby ooit zijn geweest ongeveer, het record staat nu op 12 pond. Jouw kind hoeft dus niet zwaar te zijn, ten eerste krijgt een kleine vrouw nooit een heel groot kind van een grote man, het kind wordt of eerder gehaald of het groeit pas groter na de bevalling en je vrouw wordt gecontroleerd op diabetes. Verder sluit ik mij aan bij het Kruidenvrouwtje: maak een afspraak met een specialist en bespreek een eventuele zwangerschap!

Antwoorden (1)

Ik denk dat het feit dat je vrouw/vriendin zo klein en licht is opzich niet in de weg hoeft te staan voor een zwangerschap. Echter, het Russell-Silver syndroom kan soms meer complicaties veroorzaken, zoals b.v rugproblemen en hartproblemen en soms ook onvruchtbaarheid.
Het zal je niet verbazen dit te horen: enkel een specialist zal (na grondig onderzoek) je kunnen vertellen wat de risico's van een zwangerschap voor jullie zijn en jullie hierin kunnen adviseren.

Je kunt er wel van uit gaan dat een eventuele zwangerschap gezien zal worden als een risicozwangerschap, dat wil zeggen dat je vrouw/vriendin veel vaker en grondiger onderzocht zal worden. Ook is de kans groot dat er voor een keizersneden gekozen zal worden.
Wat betreft gewicht van de baby moet je je geen zorgen maken.
Een embryo neemt het meeste in gewicht toe tijdens de laatste maanden van de zwangerschap: gemiddeld weegt een embryo na 7 maanden 1500 gram terwijl het bij de geboorte, twee maanden later, meer dan het dubbele weegt (in jou geval woog je misschien 2000 gram bij 7 maanden ;-) )
In principe is een embryo van 7 maanden volledig ontwikkeld en kan het zonder problemen via een keizersnede geboren worden, en zijn ook latere ontwikkelingsproblemen miniem. Als de artsen vermoeden dat dit de risicos voor moeder en kind verlaagt, dan kan er dus voor gekozen worden het kind 1 of 2 maanden eerder geboren te laten worden.

Ik wens jullie heel veel geluk hierin! Dat het moge lukken!