wanneer vruchtbaarheidsonderzoek doen?

Hallo,

Ik ben in 2011 zwanger geraakt van mijn zoontje, maar dit was een zeer gecompliceerde zwangerschap (vliezen gebroken bij 20 weken). Uiteindelijk ben ik met 33 weken bevallen via een keizersnede van een kerngezonde zoon (een wonder).

In januari van dit jaar besloten mijn man en ik dat we een tweede kindje wilden. Ik had wel wat moeilijkheden verwacht, maar nu, 11 maanden verder, ben ik nog steeds niet zwanger. In juli begon ik zo erg te twijfelen aan mezelf dat ik ben begonnen met ovulatietesten. Deze zijn tot nu toe iedere maand positief en twee weken na een positieve ovtest wordt ik ook ongesteld. Dat is iedere maand opnieuw een enorme teleurstelling voor me. Ik begin ondertussen behoorlijk wanhopig te worden en wil graag worden onderzocht door een gynaecoloog. Ik weet dus alleen niet vanaf wanneer ik dit kan laten doen. Kan iemand me daar antwoord op geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Volgens mij gaan artsen pas serieus onderzoek doen wanneer het na een jaar niet is gelukt. Bij jou is dit bijna het geval. Na een jaar heeft het ook pas zin aangezien je dan meerdere serieuze pogingen hebt gedaan. Je kan dus binnenkort gewoon naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat het ook eerder kan door de complicaties bij de vorige zwangerschap. Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan. Die kan je ongetwijfeld meer vertellen.
Hoi,

Dat ligt ook een beetje aan je leeftijd bij 35+ wordt je vaak n 6 maanden al doorverwezen al ligt dat ook een beetje aan je huisarts. Zelf ben ik 29 en na 7 maanden proberen gewoon bij de huisarts gevraagd hoe en wat. Zij zei dat een sperma test bij mijn vriend eventueel wel vast kon, dat is een simpel onderzoek en dan weet je gewoon of dat goed is. De uitslag van die test was bij mijn vriend goed. Maar 5 maanden later helaas niet zwanger. Dus verwijzing gekregen voor de gynaecoloog. Dus doe wat je hart je ingeeft. De ene huisarts is de andere niet maar na 12 maanden heb je sowieso recht op een gezamenlijk onderzoek. succes!