Ben ik beschermd tegen zwangerschap?

Ik neem nu ongeveer 4 maanden de pil. Ik heb vandaag ( 21/06) onveilige seks gehad , maar had de 2 dagen ervoor mijn pil later ingenomen. De eerste dag nam ik hem om 23 u ( 3 uur later dan normaal). Ik was dus nog binnen de 12 uur , maar las op het internet dat je de dag erna je pil dan weer op het normale uur moet nemen , wat ik niet gedaan heb. ( nam hem om 21u i.p.v. 20 u). Mijn dokter zei me dat een uur geen verschil maakte , maar ik twijfel toch hierover. Hebben jullie enig idee?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ps : ik neem deso 20 en begin vanavond aan de eerste pil van de derde week.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat ene uur maakt niet uit hoor, ik neem ook wel eens met 2-3 uur speling. Is inderdaad pas 12 uur

Antwoorden (3)

Ja, je arts heeft gelijk, een uurtje later maakt niet uit, dit doet niets af aan de bescherming van de pil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je bent wel beschermd tegen zwangerschap.
Er staat in de bijsluiter:
Probeer uw tabletten altijd op dezelfde tijd van de dag in te nemen.
Maar geen mens zal het voor elkaar krijgen omdat altijd precies op hetzelfde uur te doen.
Dus geloof je dokter maar.
Trouwens, je slikt hem al een paar weken.
Als u op dag 2-5 van uw cyclus begint, moet u daarnaast, gedurende de eerste 7 dagen dat u tabletten inneemt, een andere vorm van anticonceptie gebruiken zoals een condoom. Dit geldt alleen voor de eerste strip.
Dus dat geldt niet voor jou.

Beschermd tegen zwangerschap, maar niet tegen SOA (seksueel overdraagbare aandoeningen), oftewel geslachtsziekten.
Staat trouwens ook in de bijsluiter:
Let op: gecombineerde orale anticonceptiva als Deso 20 beschermen u niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen zoals aids. Alleen condooms kunnen u helpen om deze aandoeningen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt er ook aan in welke week van je strip je zat. Een uur verschil maakt niks uit. Daarnaast is geen enkel voorbehoedsmiddel voor 100 procent betrouwbaar. Heb je volgende keer onveilige sex en ben je de pil al een tijdje vergeten, dan kan je een morning-afterpil overwegen.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/86522-morning-afterpil.html