Wanneer vindt innesteling plaats?

Stel je raakt ongesteld op 14 pril. Je bent niet aan de pil. Je menstrueert regelematig (28 dagen). De eerstvolgende eicel raakt bevrucht. Wanneer vindt innesteling plaats?
En stel je hebt op 25 april gemeenschap zonder voerbehoedsmiddelen, kan je dan nog zwanger worden? En op welke datum weet je dan door menstruatie of je wel of niet zwanger bent? Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De innesteling vindt ongeveer zes dagen na de bevruchting plaats en de bevruchting vindt bij een cyclus van 28 dagen rond de 14de dag na de eerste dag van je menstruatie plaats. Dus de innesteling vindt plaats rond de 20ste dag na de eerste dag van je laatste menstruatie.

Als je op 25 april seks hebt zonder voorbehoedsmiddelen kun je zwanger worden want dat is de 11de dag en zaadcellen kunnen 3 dagen in leven blijven.

Je zou je menstruatie dan verwachten op 12 april en je kunt ook rond die datum testen of je zwanger bent. Is de test negatief (niet zwanger) maar je wordt ook niet ongesteld moet je de test na een paar dagen nog eens herhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
In jouw voorbeeld zou de innesteling dan dus rond 4 mei plaats gevonden hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, hier heb ik wat aan!