Hoelang blijft een zwangerschapstest betrouwbaar na gebruik?

Drie dagen geleden heb ik een test uit gevoerd. Omdat ik vijf minuten moest wachten en ik al snel geen streep zag heb ik hem al snel in de prullenbak gegooid, nu drie dagen later zie ik 2 strepen. Ben ik nu zwanger?Hoelang blijft een zwangerschapstest betrouwbaar na gebruik?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
doe gewoon even een nieuwe en wacht wel precies die 5 minuten af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5 minuten is natuurlijk erg lang om te wachten, kan je beter 9 maanden wachten dan weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reken er maar op dat je zwanger bent ; als er maar weinig HCG in je urine zit, kan het even duren, maar van GEEN HCG (dus géén zwangerschap) krijg je GEEN streep. Vijf minuten wachten is echt wel het minimum. Soms is het handig om de bijsluiter te lezen...... Nu ben je 3 dagen verder om nog eventuele maatregelen te nemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel vier à vijf minuten gewacht maar zag alleen geen streep maar wit vakje met wat roze erom heen. Dus toen heb ik hem in een prullenbak gegooid. Nu zag ik hem gisteravond liggen boven op met 2 strepen. Moet dus wat langer wachten? Ga morgen ochtend nog een keer testen

Het beste antwoord

Die blijft betrouwbaar, als hij zegt dat je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor de reacties. Heb een nieuwe test gedaan en was positief

Andere antwoorden (1)

Mijn keuze zou zijn om die test gewoon over te doen en minimaal 5 minuten te wachten alvorens conclusies te trekken. Als er nog niet al te veel HCG in de urine zit kan het wat langer duren voor je de tweede streep ziet en die kan ook wat vager blijven. Maar als er een streep zichtbaar is zit er HCG in je urine en ben je zwanger.