Hoe kan ik op mezelf wonen met een baby?

Ik ben nu 6 weken zwanger. Ik ben 20 en woon nog bij mijn ouders. Ik twijfel over abortus of het kind houden.

Als ik het kind hou, hoe kan ik dan financieel rondkomen? De vader is niet in beeld en het kind bij mijn ouders opvoeden is geen optie. Momenteel studeer ik 1 dag per week en werk ik 3 dagen per week. Ik krijg geen studiefinanciering, omdat het een deeltijdstudie is. Op mijn werk heb ik een 0-uren contract. Ik zit echt met mijn handen in mijn haar. Met mijn loon zou ik echt niet kunnen rondkomen als ik zelfstandig zou wonen. Bovendien zou ik mijn kind dan naar de kinderopvang moeten brengen waardoor ik praktisch niks van mijn loon (8 euro per uur) zou overhouden.

Ik heb best vaak gevoelens om het kind te houden (alhoewel ik ook veel twijfels heb over wat ik het nu kan bieden), maar als ik geen geld heb, wat moet ik dan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga praten met je huisarts, Hij heeft adressen van instanties die je kunnen helpen dingen op een rijtje te zetten.Je bent de eerste niet die dit overkomt, dus maak gebruik van de ervaring van anderen.

Zoek hulp, begin bij je huisarts, die kan je doorverwijzen naar oa maatschappelijkwerk. Dit zijn te zware beslissingen om alleen te nemen en je moet duidelijk hebben wat jouw mogelijkheden zijn. Maandag naar de huisarts.

Waar een wil is, is een weg. Als jij op jezelf gaat wonen , zijn er verschillende regelingen via de gemeente die er voor zorgen dat jij kunt studeren (of werken), en kun je opvang regelen voor je kindje. Dat gaat naar inkomen, dus kost je NOOIT meer dan je kunt opbrengen. Het zal zwaar zijn, maar het is zeker mogelijk, en al met vier jaar gaat je kindje eigenlijk hele dagen naar school, en krijg je meer armslag. Maar dan moet je het ECHT willen en er vol voor gaan, anders doe je jezelf maar vooral ook je kindje tekort. Dat is dus niet wat je tegen zou moeten houden in je beslissing. Veel en veel belangrijker is of je de tijd en aandacht voor je kind kunt opbrengen, het kunt opvoeden en verzorgen, je eigen pretjes grotendeels aan de kant kunt schuiven en je kind voor alles laten gaan. En dat zal in je eentje om de duvel niet meevallen. Een netwerk om je heen van mensen - ouders, vriendinnen, andere jonge moeders- die je kunnen steunen is dan ook absoluut noodzaak. Je vermeld tussen neus en lippen dat 'de vader niet in beeld' is , alsof dat een onbelangrijk derail is. Maar uiteindelijk was hij er op het moment supreme natuurlijk WEL bij, en heeft daarmee ook de (financiele) verantwoordelijkheid voor het kind, of hij (of jij) dat nu leuk vindt of niet. En puntje bij paaltje heeft het kind ook gewoon RECHT op een vader. Hoe dan ook, GELD is niet het issue; dat is maar een detail of sluitstuk als de rest in orde is. Ik denk dat je het best contact kunt opnemen met de FIOM, een organisatie voor hulp en advies aan zwangere meisjes, die alle mogelijke opties met je kunnen bespreken, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen. Want het is natuurlijk niet zomaar iets; het is een keuze oor je HELE leven, en, belangrijker, dat van je kindje.

Bronnen:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&es...

Het is een hele lastige situatie en het zal heel moeilijk gaan worden.je hebt geen geld en geen woning . ga met iemand praten zoals eerder werd gezegd en daarbij hoef je geen abortus te doen ,je kan ook kiezen voor adoptie er zijn veel stellen die een kind willen en niet kunnen krijgen , dat lijkt mij een betere optie dan abortus.

Allereerst zou ik via rechtsbijstandsverzekering navragen wat het kost om de vader een zwangerschapstest te laten doen, hem er tenminste toe te verplichten want jij hebt recht op alimentatie als je kind er is. Hiermee kan jij samen met kinderbijslag financieel je kind voor het grootste deel onderhouden. Je kan vast beginnen naar het zoeken van een baan. Mogelijk heb je tegen de tijd dat het kind er (bijna) is recht op een bijstandsuitkering als jij nog geen baan hebt. Je kan je vast inscheijven voor een eigen woonruimte, mocht je er een toegewezen krijgen hoef je pas bewijs van inkomsten te tonen. Mocht dit laatste niet lukken, (de woonruimte) kun je altijd met je ouders overleggen bij hun te blijven tot je eigen inkomsten en woonruimte hebt in ruil voor kostgeld. Ze zijn waarschijnlijk niet te beroerd jij tot die tijd even te helpen. Succes Toegevoegd na 3 uur: http://www.cjg.groningen.nl/zwanger/voorbereiding-kraamtijd/erkenning-van-het-kind/vaderschapstest http://echtscheidings.punt.nl/content/2006/06/ontkenning-van-vaderschap

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100