Mag je naar de sauna als je zwanger bent?

Kan het kwaad voor de ongeboren vrucht als de aanstaande moeder een dagje gaat relaxen in een sauna?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Ja dat kan, maar doe het rustig aan. Wat wordt afgeraden zijn de opgietingen (aufguss) . Daar lopen de temperaturen snel heel erg op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem, maar drink voldoende en doe niet mee aan die speciale opgietingen.
Let wel op dat je niet in de laatste fase zit waarbij er evt sprake kan zijn van ontsluiting. Dan is het mogelijk dat er infectiegevaar optreed in de zwembaden, bubbelbaden en hottubs en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles wat het kind kan schaden. voor negen maanden gewoon zonder twijfel schrappen. het zijn maar negen maanden. Sta er wel bij stil dat het kindje nog een heel leven verder moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik gevonden voor je:
Tijdens een gezonde zwangerschap kun je zonder problemen van de sauna en thermen gebruik maken. Het is weliswaar verstandig om de eerste 3 maanden over te slaan, omdat de jonge vrucht nog erg kwetsbaar is. In de laatste weken is de kans op infecties groter en daarom is het niet aan te raden om gemeenschappelijk te baden, denk hierbij aan een whirlpool, jacuzzi of dompelbad.

Finnen zelfs in de sauna geboren....
Wie de sauna gewend is kan gerust blijven komen. De sauna ontspant, en dat komt zowel moeder als kind ten goede. In Finland, de bakermat van de moderne sauna, is het een vanzelfsprekende zaak dat ook zwangere vrouwen regelmatig naar de sauna gaan. De geboorte verloopt er opmerkelijk vlot en gemakkelijk door, zo stelt men daar. Er zijn zelfs Finnen in de sauna geboren!